۹ کانال تبلیغات انتخاباتی در استان کرمان افتتاح شد

ظهر امروز چهارم بهمن ماه طی مراسمی با حضور استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای ستاد انتخابات و جمعی از مسئولان، ۹ کانال تبلیغات انتخاباتی در ۹ حوزه انتخابیه استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش صدای زرند، احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان در این مراسم گفت: قانون جدید انتخابات منعی از راه صدا و سیما برداشت زیرا قبل از این، برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع بودیم.

علیرمضانی بیان کرد: الزامی برای صدا و سیما وجود ندارد اما صدا و سیما خودش را موظف کرد برای محقق کردن چهار راهبرد اصلی انتخابات، در کل کشور ۲۰۰ کانال انتخاباتی راه‌اندازی کند و این بستر را در اختیار نامزدها برای معرفی خودشان قرار بدهد که کار بزرگی است و امروز در بیش از ۹۰ درصد استان‌های کشور این کانال‌ها راه افتاده و کرمان تعداد زیادی کانال داشت و باید تجهیزاتی خریداری می‌شد و برای همین کار قدری به طول انجامید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: ۹ شبکه تلویزیونی جدید از امروز در حال پخش آزمایشی است و محتوایی از هر شهرستان بارگذاری شده و اگر مردم جست و جوی مجدد روی کانال‌های تلویزیونی بزنند، می‌توانند از کانال جدید هر شهرستان استفاده کنند.

وی افزود: فعالیت تبلیغاتی نامزدها در صدا و سیما کاملا رایگان است و در استان کرمان نرخ پنج و ۱۰ میلیون تومان است و به نامزدهایی که نصابی از آراء را کسب کنند، برگشت داده می‌شود و به افراد دیگر نیز پول برگشت داده می‌شود.

علیرمضانی با اشاره به اینکه در استان کرمان درصد ثبت نام کنندگان برای تبلیغات تلویزیونی بیش از نقاط دیگر کشور بود، افزود: تبلیغات تلویزیونی در راستای منویات مقام معظم رهبری برای مشارکت بیشتر و رقابت، امنیت و سلامت انتخابات است و امیدواریم قدم کوتاهی در این راستا برداریم و هیچ جنبه انتفاع و درآمدزایی در این کار نیست.

وی در پایان با اشاره به جزئیات تبلیغات تلویزیون گفت: اگر کاندیداهایی با هم ائتلاف بکنند، زمان تبلیغات آنها دو برابر می‌شود.