در راستای پیشگیری از تصادفات مرگبار:

تعداد زیادی از نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی منتهی به زرند اصلاح شده اند / تقاطع ریحانشهر به زرند بزودی اصلاح می شود

رئیس دادگستری شهرستان زرند با بیان اینکه نقاط حادثه خیز محور‌های مواصلاتی از عوامل بروز تصادفات و سوانح رانندگی است، گفت: اصلاح یا حذف نقاط حادثه خیز تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارات دارد.

به گزارش صدای زرند، ابوالفضل فرحبخش در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اظهار داشت:در سال جاری و برابر مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم بسیاری از نقاط حادثه خیز رفع شده است و بزودی اصلاح دو راهی ریحانشهر به عنوان یکی از مهمترین نقاطی که تصادفات منجر به فوت در آن رخ داده است آغاز خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان زرند بر ضرورت اهتمام ویژه از سوی ضابطان برای شناسایی و دستگیری مالخران تاکید کرد و گفت: قضات دادگستری حداکثر برخورد قانونی و بدون اغماض را جهت ایجاد بازدارندگی برای سارقین در نظر خواهند گرفت.

وی ضمن تشکر از اقدامات موثر نهادهای انتظامی در کنترل جرم سرقت در شهرستان زرند گفت: به طور قطع کاهش سرقت نیازمند برنامه بلند مدت است اما در حال حاضر مدیران و مسئولین بایستی در تامین امنیت و حراست از اموال شهروندان حساسیت داشته و مدیران نهادهای دولتی نسبت به حفظ بیت المالی که در حال حاضر به آن ها امانت سپرده شده است مسئولیت پذیر باشند.

وی با اشاره به وجود معتادان متجاهر در جامعه افزود: این معضل برای شهروندان محسوس و ملموس است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از سرقت‌های خرد ناشی از رهاشدگی این افراد در سطح جامعه است، توسعه کمپ ها و به ویژه احداث کمپ‌ ماده ۱۶ و گرم‌خانه‌ها در شهرستان زرند برای کنترل معتادین و کاهش جرائم بسیار حائز اهمیت است.

این مقام قضائی همچنین بر لزوم آگاه سازی مردم در جهت حفظ اموال و دارایی خود تاکید کرد و گفت: بسیاری از سرقت‌ها با خود محافظتی مردم کنترل خواهد شد.

فرحبخش پیشگیری از وقوع جرم را یک مسئولیت فرادستگاهی‌ دانست و خطاب مدیران دستگاه های دولتی گفت: با توجه به اینکه هر یک از دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها مسئولیت‌های مشخص و تعریف‌ شده‌ای در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دارند بایستی نسبت به انجام تکالیف خود اقدام کنند.

وی افزود: امروزه بسیاری از مشکلات بواسطه فضای مجازی رها شده است و در این خصوص آموزش و پرورش نقشی تاثیر گذار در اصلاح فرهنگ با انجام آگاهی بخشی به دانش آموزان در موضوعات مختلف خواهد داشت و بایستی سرفصل های درسی با نگاه ایجاد آمادگی و ورود دانش آموزان به جامعه و زندگی اصلاح و دروس عملیاتی جایگزین آموزش های غیر ضرور شوند.