آموزش و پرورش کرمان:

مدرسه‌های استان به سیستم پایش تصویری مجهز می‌شوند

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: ورود و خروج افراد تحت هر عنوانی بدون هماهنگی با حراست ادارات آموزش و پرورش ممنوع و غیرقانونی است.

به گزارش صدای زرند، حسین انجم‌شعاع گفت: با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح شهید حسین پورجعفری با هدف تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری خبر داد.

وی در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با اشاره به شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان در حادثۀ تروریستی ۱۳ دی‌ماه گلزار شهدای کرمان خاطرنشان کرد: باید با جدیت مواظب نفوذ دشمنان باشیم زیرا دشمن هرگز دست از دشمنی خود برنمی‌دارد و دنبال ضربه زدن است.

انجم‌شعاع بر ایجاد جلسات توجیهی ویژۀ مدیران مدارس تاکید کرد و افزود: باید حساسیت لازم در مدیران مدارس نسبت به موارد امنیتی ایجاد شود.

وی گفت: طبق تبصره ۱ ماده واحده قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل اگر کسی در حوزۀ سازمانی نسبت به وظایف خود کم‌کاری کند با مستنکفین طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری رفتار خواهد شد.

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان بر فعالیت شورای پدافند غیرعامل مدرسه‌محور و دانش‌محور بنیان در مدارس تاکید کرد و گفت: گزارش فعالیت‌های این شورا در مدارس به صورت ماهیانه جمع‌بندی و به اداره حراست ارسال شود.

انجم‌شعاع در پایان بر رعایت دستورالعمل حجاب و عفاف در محیط‌های اداری و مدارس تاکید کرد و افزود: تمامی مدارس استان در قالب طرح ۶۳ به اضافه یک (۶ روز هفته سه روز بازدید از مدارس دولتی، مدارس غیردولتی و کانون‌های زبان و مراکز علمی آزاد و یک روز کودکستان‌ها) در استان توسط کارگروه تشکیل شده در حراست بازدید می‌شوند.