امام جمعه کرمان:

حضور پررنگ در انتخابات کمک به آبادانی و امنیت کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: داوطلبان انتخابات باید رقابت مومنانه را در دستور کار قرار دهند که شرط آن التزام عملی به اسلام و معیار و مبنای آن رعایت اخلاق اسلامی در همۀ زمینه ها است.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ۲۲ دی ماه در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان اظهار کرد: رقابت مومنانه یعنی التزام عملی رقبا و نامزدها به ولایت فقیه و نشانۀ التزام عملی به ولایت فقیه، جامۀ عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات اسفندماه امسال اضافه کرد: شرکت و حضور پررنگ در انتخابات، دخالت در سرنوشت خود و کمک به آبادانی و امنیت کشور و تلاش برای روی کارآمدن افراد لایق و شایسته است.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: شرکت نکردن در انتخابات یعنی حق خود را به دیگران واگذار کردن و کنار کشیدن از انتخابات، یعنی همۀ فرصت ها را از خود سلب کردن است.

در وی ادامه اظهار کرد: اکنون گروهی تایید صلاحیت و گروهی در صف شکایت عدم صلاحیت هستند، اما یکی از مسائل مهم، رقابت سالم و به دور از حاشیه است؛ مردم مراقب باشند کدام کاندیداها دنبال حاشیه سازی و کدام یک دنبال سلامت انتخابات هستند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: کسانی که به جای پرداختن به صلاحیت خود دنبال تخریب رقبا در هر جناح و تفکر هستند، به دنبال سلامت انتخابات نیستند.

وی یادآور شد: کسانی که التزام عملی به اسلام دارند، اخلاق دینی و اسلامی را همان گونه که کتاب و سنت می گوید پیاده می کنند و کسانی که از این خط خارج می شوند التزام عملی آنان به اسلام دچار مشکل و خطا است.

امام جمعه کرمان افزود: کسانی که حرف از ولایت می زنند اما در صحنۀ عمل معارض با فرمایشات ایشان حرکت می کنند در التزام عملی به ولایت فقیه دچار مشکل هستند و مردم بصیر، آگاه و فهیم، رقبا را کاملا زیر نظر داشته باشند تا ببینند التزام عملی به اسلام و ولایت در کدام نامزدها پررنگ تر است.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تاکید کرد: به فضل خدا و با شناسایی دقیق مجریان و عوامل پشت صحنه در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، سرکوبی سخت و محکم در انتظار عاملان و مسببان این جنایت عملی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: سکوت مرگبار مجامع بین المللی در حالی که هماره ادعاهایشان گوش همه را کَر کرده است را امروز می بینیم، ما شاهد حوادث تلخ و سیاه در تاریخ هستیم که برای همیشه ماندگار شده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: استکبار غدۀ سرطانی در مرکز جغرافیای اسلام کاشته است و با همۀ ظرفیت حقوقی از آن دفاع می کند؛ بارها از حق وتو نیز برای حمایت از آن استفاده کرده است.

وی تاکید کرد: آمریکا و استکبار امروز در دریای سرخ به طور رسمی وارد جنگ به نفع اسراییل شده و یمنِ شجاع، مبارز و تاریخ ساز را مورد هدف قرار داده است، اما این اشتباه محاسباتی است و اگر پای خود را از صحنه کنار نکشند، در روزهای آینده تبدیل به فرار مفتضحانۀ آمریکایی ها از منطقه و گورستانی برای آنان خواهد شد.