آیا اجرای پروژه فاضلاب زرند به زودی فعال خواهد شد؟!

بر اساس آخرین نامه‌نگاری انجام شده در مورد رفع موانع برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرستان زرند و تایید عدم وجود مشکل زیست‌محیطی برای احداث تصفیه‌خانه آن در محل مدنظر (حوالی روستاهای نعیم آباد، روح آباد و سلیمان آباد)، بر اساس نامه سرپرست دفتر فنی استانداری کرمان به فرماندار زرند، روند اجرا و تکمیل این پروژه باید تسریع شود.

صدای زرند – گروه جامعه: بر اساس نامه مذکور که تصویر آن در اختیار ما قرار گرفته است، استاندار کرمان دستور داده است که اقدام لازم برای رفع معارضات اجتماعی در خصوص زمین تعیین شده برای احداث تصفیه خانه در روستای نعیم آباد بعمل آید.

آنچه که از تعطیلی پروژه فاضلاب حاصل شده است، بلاتکلیفی هزینه کردهای میلیاردی توسط کارفرما و سرمایه گذار پروژه و نیز بیکار شدن تعداد زیادی از جوانان فعال در این پروژه است (حدود ۴۰۰ نفر). همچنین برخی حواشی پیرامون احداث تصفیه خانه این پروژه در روستای نعیم آباد وجود دارد که باید طبق استعلامات محیط زیستی و نیز دستورهای صادره از سوی استاندار، باید هرچه زودتر نسبت به رفع مشکلات آن و شروع مجدد این پروژه اقدام لازم بعمل آید.

آنچه لزوم اتمام این پروژه را مورد تاکید بیشتر قرار می دهد، مکلف شدن وزارت نیرو بر اساس بند “ع”تبصره ۸ قانون بودجه می باشد که بر این اساس وزارت نیرو مکلف به بازتخصیص منابع آب مورد نیاز صنعت از محل آب‌های نامتعارف مکلف می باشد؛ این موضوع در نامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به استاندار کرمان نیز مورد تاکید قرار گرفته است. همچنین اتمام این پروژه ضمن تضمین اشتغال برای ۱۰۰۰۰ نفر در فولادشهر زرند، زمینه اشتغال برای ۵۰ نفر در تصفیه خانه و شبکه بهره برداری این طرح را نیز فراهم خواهد کرد.

اما باید منتظر ماند و دید که اجرای این پروژه چه زمان دوباره شروع خواهد شد و چه زمان به اتمام خواهد رسید! این موضوع بی شک همکاری دستگاه های اجرایی را می‌طلبد.