مرحله دوم طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در زرند

ریاست محترم اداره دامپزشکی زرند دکتر لطفعلی پور ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در گلزار شهدای کرمان و آرزوی صبر و آرامش برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان، از شروع مرحله دوم طرح فراگیر و رایگان واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین در زرند خبر داد.

به گزارش صدای زرند، دکتر لطفعلی پور با بیان اینکه بیماری تب برفکی یکی از مهمترین بیماری‌های دامی از لحاظ ضرر و زیان اقتصادی بالا برای دامداران و صنعت دامپروری است، گفت: طرح فراگیر و رایگان واکسیناسیون تب برفکی از ۱۵ دی ماه آغاز می گردد.

وی افزود با توجه به اینکه این بیماری از راه‌های مختلف مثل مرگ و میر گوساله‌ها و بره ها و بزغاله ها، کاهش تولید شیر و سقط جنین موجب وارد آمدن خسارات اقتصادی جبران ناپذیر به دامداران می‌شود، لذا سازمان دامپزشکی با برنامه‌ ریزی‌های لازم طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری را در دستور کار قرار داده است.

دکتر لطفعلی پور با اشاره به این که در این مرحله از اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی ۳/۴۰۰ رأس گاو و گوساله و ۴۷/۰۰۰ راس گوسفند و بز با الویت دام های روستایی و عشایری در سطح شهرستان زرند واکسینه خواهند شد.

وی از دامداران خواست تا در این زمینه همکاری کامل با مجریان طرح را داشته باشند تا حداکثر جمعیت دامی شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گیرد.