دل نوشتۀ مریم میرزایی مادر جانباز علیرضا برهانی نژاد؛

حاج قاسم فرزند همۀ مادران شهید بود

متنی که در ادامه می خوانید را مریم میرزایی زرندی مادر جانباز سرافراز 70 درصد علیرضا برهانی نژاد نوشته است. بنا بر این بود این بانوی صبور و مهربان و دلسوزِ 72 ساله این متن را در ایام سالگرد سپهبد شهید سلیمانی و در یکی از برنامه های فرهنگی موکب شرکت ملی صنایع مس ایران که با عنوان نمایشگاه در مسیر حبیب برپا بود قرائت کند، اما پس از وقوع حادثۀ تروریستی این برنامه برگزار نشد.

به گزارش صدای زرند، قرار بود برنامۀ مورد اشاره در غرفه ای ویژه در این نمایشگاه که برای مادران شهید و با عنوان غرفۀ مادر مهربانی مهیا شده بود اجرا بشود که نشد.

متن کامل این دل نوشته:

به نام شهدای گلگون کفن که برای حفظ آرامش ما خودشان را وقف مردم کرده اند. حاج قاسم فرزند همۀ مادران شهید بود. او همیشه به فکر عزت اسلام و نجات مظلومان جهان بود. او الگوی تمام جوانان مومن و انقلابی بود.

فرزند ارشد من در رکاب آن بزرگوار در سن ۱۵ سالگی با اصابت ترکش خمپاره در عملیات کربلای ۵ قطع نخاع شد. چندین سال در بیمارستان های مختلف چادرم را کنار تخت فرزندم پهن می کردم و از او مراقبت می کردم. من در سن ۳۵ سالگی پرستار فرزند جانبازم شدم و ۳۷ سال از بهترین سال های عمرم را در کنار عزیزم به درد و رنج گذراندم.

جانبازان قطع نخاع شب و روز با درد و رنج همنشین هستند و هر لحظه زندگی آن ها با سختی و درد همراه است. شهدا در یک چشم برهم زدن به دیدار معبودشان می شتابند، ولی جانبازان تمام طول زندگی خود را با درد و رنج به سر می برند و در معرض امتحان الهی قرار دارند.

وای به حال کسانی که به خون پاک شهدا و از جان گذشتگی جانبازان و صبر خانواده های شهدا و آزادگان و استقامت ایثارگران خیانت کرده اند.

دنیا می گذرد و زندگی اصلی بعد از ترک این جهان فانی آغاز می شود. پُست و مقام ها حاصل خون بهترین فرزندان این کشور است و میز و صندلی ها ماندگار و دائمی نیستند و مسئولین باید خدمتگزار این مردم نجیب و عزیز باشند. افتخار من این است که مادر جانبازی هستم که از ۱۵ سالگی در بستر بیماری است و می دانم که در پیشگاه خداوند سرافراز خواهم بود.

و باز می دانم آخرت سخت است و خواهد بود برای کسانی که ظلم کرده اند.

خانم میرزایی ۱۶ دی ماه جنایت تروریستی در مراسم سالگرد را محکوم کرد و با تسلیت گفتن به بازماندگان شهدای این حادثۀ تروریستی و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان گفت: هرچه کشور ما امروز دارد و هرچه در آینده به دست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است.