رئیس اتاق کرمان:

معادن در استان در مسیر خلق ثروت و تحقق توسعه عمل نکرده اند

رئیس اتاق کرمان گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی از فعالیت های اقتصادی استان در معادن انجام می شود باید به معدن به عنوان ابزاری برای دستیابی به توسعه نگاه شود نه عین توسعه، و این موضوع بسیار مهم است.

به گزارش صدای زرند، سیدمهدی طبیب زاده در جمع اعضای کمیسیون معدن اتاق کرمان افزود: هر روز در مورد وجود معادن در استان و مزایای آن ها صحبت می شود درحالی که این تعاریف درست نیست و آن گونه که باید از معادن استان بهره برداری صحیح انجام نشده است.

وی اضافه کرد: نقش معدن در توسعۀ پایدار استان باید بررسی و مشخص شود که این معادن در ایجاد ارزش افزوده، تولید تکنولوژی، ایجاد اشتغال و رشد تولید چه میزان تاثیرگذار بوده است.

طبیب زاده یادآور شد: معادن در استان در مسیر خلق ثروت، تولید دانش فنی و تحقق توسعه عمل نکرده اند و باید با یک برنامه ریزی صحیح و بلندمدت توسعه را فقط در معادن نبینیم و به فکر ایجاد ثروت بیشتری باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به یک دستورالعمل و خط مشی مشخص برای معادن استان برسیم، گفت: ارقام نگران کننده نشان می دهد که در حوزۀ معادن در اکتشاف، عمق، سطح، تجهیز، بهره برداری و استخراج، کار درستی انجام نشده و سرمایه گذاری چندانی در مسیر زنجیرۀ ارزش انجام نمی شود.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: کمیسیون معدن به عنوان یکی از کمیسیون های فعال اتاق، از اعضایی با ترکیب تخصصی از دانشگاه، بخش خصوصی، اداری و پژوهشی، به میزان منزلت بخش معدن در استان قوی کار کند.