در مراسم آغاز به کار مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان کرمان اتفاق افتاد؛

نیکوکار زرندی هزینۀ درمان دو کودک ریگانی را پذیرفت

آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلبان جمعیت هلال احمر و آغاز به کار مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان کرمان عصر روز پنجشنبۀ گذشته 28 آذرماه، با حضور استاندار کرمان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مقامات و مسئولان در تالار فرهنگ وهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، استاندار کرمان در این مراسم با بیان اینکه خیرین در جای جای استان کرمان پای کار هستند و کمک بزرگی برای توسعۀ استان و رفاه مردم انجام دادند، اظهار کرد: مجمع خیرین استان کرمان باید راه اندازی شود و سالی یک بار در یک گردهمایی از آن ها تشکر کرد.

محمدمهدی فداکار با اشاره به اینکه انجام کار نیک یک توفیق الهی است و در ذات همۀ مردم وجود دارد، افزود: تجلیل از خیرین در حقیقت ترویج فرهنگ خدمت رسانی و انجام کار نیک است و حتماً باید پیگیری و انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مجمع خیرین جمعیت هلال احمر رسماً از امروز آغاز به کار می کند، گفت: استان کرمان جزو ۱۰ استان اول کشور از نظر حادثه خیز بودن است.

رضا فلاح بیان کرد: کارهای پراکنده در مجمع خیرین تجمیع و هر کاری به عنوان یک پروژۀ درمانی، تجهیزاتی و یا امدادی از طریق مجمع خیرین انجام می شود.

حمایت درمانی از دو کودک ریگانی

در این مراسم اعلام شد مرتضی محمدی عضو مجمع خیرین هلال احمر کلیۀ هزینه های درمانی دو کودک آسیب دیدۀ ریگانی را تقبل می کند.

در این مراسم، خانم دهنوی مادر دو کودک آسیب دیده دربارۀ مشکلات بیماری دو فرزندش توضیح داد: چند ماه پس از تولد فرزندم محمدعلی متوجه شدیم که رفتار او مثل بقیۀ بچه ها عادی نیست. دکترها گفتند او موقع دنیا آمدن، بر اثر نرسیدن اکسیژن دچار تشنج خفیف شده و پس از آن، دچار مشکل حرکتی و ناتوانی تکلم شده استم.

وی افزود: یکی دوماه او را برای کاردرمانی و فیزیوتراپی به بم بردیم، اما به خاطر مشکلات اقتصادی این نوع درمان متوقف شد تا این که هلال احمر با اعزام یک کاردرمان به ریگان دوباره فرصت درمان را برای محمدعلی فراهم کرد و یک سال این کار ادامه یافت، و نهایتا محمدعلی در سن ۵ سالگی قادر به راه رفتن شد.

وی تاکید کرد: اگر امکانات داشتیم فرزندم در یک سالگی راه می افتاد.

دهنوی با اشاره به این که الان هم پیگیر گفتار درمانی او هستیم، بیان کرد: پزشکان می گویند باید از سه سالگی این را پیگیری می کردیم، و الان خوب همکاری نمی کند.

وی تصریح کرد: اگر مرکز گفتار درمانی در ریگان بود، قطعا خیلی زودتر بهتر می شد.

دهنوی ادامه داد: زمانی که فرزند خود را برای کاردرمانی به هلال احمر می بردم یک خودرو که در جهت خلاف حرکت می کرد، با پسر بزرگ ترم تصادف کرد که در نتیجۀ آن، فرزندم ابتدا دچار ضربه مغزی شد و سپس سکته کرد.

وی افزود: حدود ۳۰ روز به کما رفت که با وجود گذشت سه سال از این حادثه، متاسفانه هنوز سمت چپ فرزندم دچار مشکل است و هر جا مراجعه می کنم می گویند به فیزیوتراپی نیاز دارد.

دهنوی در ادامه خواهان راه اندازی مرکز توان بخشی در منطقۀ ریگان شد و گفت: نه تنها بچه های من درگیر این مشکل هستند، که بسیاری دیگر هم به چنین امکاناتی نیاز دارند.

توضیحات مادر این دو کودک ریگانی هنوز ادامه داشت که مجری برنامه اعلام کرد آقای مرتضی محمدی عضو مجمع خیرین هلال احمر که در مراسم حضور دارد هزینۀ درمان هر دو فرزند ایشان را قبول کرده است.