در جلسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد؛

ابراز نگرنی شدید نسبت به قطعی گاز و برق واحدهای تولیدی کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق این کمیسیون با شرکت ملی گاز برای حل مشکل تامین گاز مصرفی واحد های فولادی استان کرمان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با مجموعه شرکت های فولادی استان کرمان برای رفع مشکلات آن ها، گفت: استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت گاز پیرو بررسی این موضوع در جلسۀ کمیسیون حاضر شدند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: در این جلسه مشکل واحدهای تولیدی که با قطعی گاز و برق در زمستان و تابستان مواجه هستند مطرح شد و واحدها به شدت در این زمینه ابراز نگرانی کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از تولید فولاد کشور در استان کرمان صورت می گیرد، یادآور شد: انتظار ما از شرکت ملی گاز این است که با یک روند منطقی نسبت به این موضوع اقدام کند.

پورابراهیمی در ادامه گفت: استان کرمان آماده است تا به عنوان استان پایلوت در کاهش مصرف سوخت خانگی با در نظر گرفتن مدل های سرمایه گذاری مسائل پیرامونی را مدنظر قرار دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ظرفیت انرژی های پاک بیان کرد: افزایش ظرفیت انرژی های پاک به واسطۀ عدم گاز مصرفی برای نیروگاه های فسیلی نیز یکی از اولویت های ماست.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته در کرمان طرح اجرای ۴۰۰ مگاواتی در بخش راین را اجرایی کردیم و طرح ۴۰۰ مگاواتی دوم را در کرمان آغاز خواهیم کرد، ادامه داد:مدل بعدی ما تامین انرژی پاک خورشیدی است تا به ازای آن صرفه جویی در گاز را ببینیم و این یعنی تامین گاز برای واحد های صنعتی استان کرمان.

وی با بیان اینکه استاندار کرمان در این جلسه بر ضرورت کمک به واحدهای تولیدی تاکید کرد، گفت: استاندار کرمان تاکید داشتند که مشکلات صنعتی استان کرمان تنها مشکلات آن ها نیست و اگر خوب کار نکنند، دولت دچار مشکل می شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: همچنین استاندار کرمان در این جلسه گفت کهمعادل ۵۰ درصد از حقوق دولتی کل کشور برای استان کرمان است که اگر صنایع دچار وقفه در تولید شوند، دولت هم دچار مشکل خواهد شد و همچنین تاکید داشت که باید برای این موضوع فکری اساسی اندیشیده شود.

پورابراهیمی افزود: مدیر شرکت ملی گاز در این نشست تاکید داشت که آمادۀ همکاری بوده و بر این مبنا، توافق شد که عدد سه ونیم میلیون مترمکعب به عدد ۵ میلیون مترمکعب گاز در استان کرمان افزایش پیدا کند و این یعنی با قطعی گاز واحد های تولیدی مواجه نخواهیم شد.