بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان کوهبنان

مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان کوهبنان با حضور مسئولان محلی مورد بررسی قرار گرفت.

صدای زرند – علی اصغر نامجو کوهبنانی: در نشست رئیس دفتر نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با روسای قبلی و فعلی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، معاون شبکه و کارشناسان واحد‌های مختلف مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان کوهبنان مورد بررسی قرار گرفت.

محمد بهسرشت در دیدار با مسئولان حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ضمن تشکر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان گفت: نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری برای تأمین امکانات مورد نیاز مراکز درمانی و بهداشتی را در دستور کار قرار داده تا ضمن پوشش درمانی برای شهروندان کوهبنانی امکان مراجعه افراد از سایر مناطق و روستا‌های اطراف با توجه به نزدیکی به شهر‌کوهبنان فراهم شود.

وی افزود: با توجه به حضور جمعیت شناور در شهرستان کوهبنان خصوصا بخش طغرالجرد و امکان نیاز این افراد به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی، رایزنی با مسئولان استانی در راستای تزریق منابع اعتباری فراتر از جمعیت ساکن شهرستان در دستور کار قرار دارد.

رئیس دفتر نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای تصریح کرد: در راستای حضور پزشکان متخصص در بیمارستان کوهبنان، شبانه روزی شدن مرکز درمانی بخش طغرالجرد، تامین تجهیزات و امکانات، اختصاص آمبولانس از سوی بنیاد علوی به بیمارستان کوهبنان و… پیگیری‌های متعددی در سطح وزارتخانه و دانشگاه علوم‌پزشکی از سوی نماینده شهرستان در مجلس با همکاری فرمانداری انجام شده است.

عباس فتاحی رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان نیز به موضوع توسعه بیمارستان افضل الدین ابوحامد کوهبنانی اشاره و گفت: جا دارد با توجه به شرایط خاص منطقه و حادثه خیز بودن شهرستان، تجهیز بیمارستان به امکانات مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد تا اهالی شهرستان با مراجعه به این مرکز درمانی امکانات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نیاز‌های مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان را بیان کرد.

عباس فتاحی در این نشست بر برگزاری منظم جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی، پیگیری تخصیص منابع اعتباری برای ساخت بخش‌های بستری اطفال، زنان و. بیمارستان، پیگیری برای راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی، پیگیری برگزاری و اجرای مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت، شبانه روزی شدن مرکز درمانی طغرالجرد و خرید تجهیزات برای این مرکز و… با استفاده از اعتبارات دولتی و بهره جستن از ظرفیت خیرین تاکید کرد.

علی اصغر نامجو کوهبنانی