ارایه سند راهبرد انرژی نیمه اول مردادماه به مجلس/بخش انرژی صاحب قیم می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سند ملی راهبرد انرژی نیمه اول مرداد ماه سال جاری از سوی دولت برای بررسی وتصویب به مجلس ارایه می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سند ملی راهبرد انرژی نیمه اول مرداد ماه سال جاری از سوی دولت برای بررسی وتصویب به مجلس ارایه می شود.

174167_380

به گزارش صدای زرند به نقل از خانه ملت ،حسین امیری خامکانی در گفت و گو با بیان اینکه در طول سه ماه جلساتی را در کارگروه انرژی به بررسی طرح جامع انرژی اختصاص دادیم, گفت: در این طرح به دنبال این هستیم که استراتژی تولید، توزیع ومصرف انرژی در کشور را تعیین کنیم.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت موظف بوده ظرف یکسال پس از تصویب قانون برنامه،سندملی راهبرد انرژی را به مجلس ارایه کند،گفت: به موازات بررسی طرح جامع انرژی در مجلس این موضوع را هم پی گیری کردیم که دولت پیش از بررسی این طرح سند ملی راهبرد انرژی را به مجلس ارایه کند که پس از پی گیری قول داد که این سند را در نیمه اول مرداد ماه ارایه کند.
وی با اشاره به اینکه در راستای تهیه طرح حامع انرژی چندین جلسه با مسولین وزارتخانه های نفت ونیرو وسازمان انرژی اتمی و دستگاههای نظارتی برگزار شده است، گفت: وزارتخانه های نفت ،نیرو وسازمان انرژی در این راستا مطالعاتی کرده بودند اما وزارت نفت مطالعاتش بیشتر بود از این رو قرار شد با آنها جبساتی داشته باشیم و مطالعاتمان را یکی کنیم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس بابیان اینکه کاهش هزینه ها از اهداف این طرح است،گفت: در بسیاری از نقاط کشور برق فشار قوی منتقل کرده و به موازت آن خط پر هزینه انتقال گاز را هم می خواهیم ببریم وشاید در صدد انتقال سایر حامل های انرژی هم باشیم.
امیری خامکانی با تاکید بر اینکه در طرح جامع انرژی به دنبال این هستیم که ببینیم کدام حامل انرژی در چه محلی صرفه اقتصادی دارد،افزود: شاید در بسیاری از نقاط کشور که در حال حاضر گاز نیست مجبور شویم برق ارزانتر در اختیار مردم قرارگیرد و شرکت ملی گازمی تواند متولی این کار شود.
نماینده مردم زرندوکوهبنان در مجلس با بیان اینکه درطرح جامع انرژی به دنبال برقراری عدالت در مصرف انرژی هستیم،گفت: شاید برای شرکت ملی گاز هم به صرفه باشدکه به جای گاز، برق ارزان در اختیار مردم بگذارد و مردم انرژی مورد نیاز مصرف خود را از برق تامین کنند.
وی افزود: در حال حاضر بخش انرژی کشور قیم ندارد ووزارت نفت به دنبال تولید وفروش نفت وحفظ چاههای نفت است ووزارت نیرو به دنبال تولید برق و سرپا نگه داشتن نیروگاههاست و کسی مسول مستقیم بخش انرژی نیست.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت : درطرح جامع انرژی به دنبال آن هستیم که مسولیت مستقیم بخش انرژی را برعهده سازمان و دستگاهی بگذاریم که دغدغه این بخش را داشته باشد و قدرت تحلیل بر اساس آمار و ارقام داشته باشد و بتواند به وزارتخانه های زیربط مشاوره بدهد.
انتهای پیام/