بازدید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و قضات دادسرا و دادگاه های کیفری از زندان زرند

در راستای اقدام هماهنگ استانی مبنی بر حضور قضات در زندان و بازدید با مددجویان، دادستان و قضات دادسرا و دادگاه های کیفری شهرستان از زندان زرند بازدید و به درخواست ۱۲۷ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

به گزارش صدای زرند، در حاشیه این بازدید دادستان زرند با تاکید بر اهداف و سیاست‌های ابلاغ شده در برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی گفت: امروزه کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به امور زندانیان بسیار اهمیت دارد و به همین منظور در راستای اقدام هماهنگ استانی با همراهی قضات دادسرا و دادگاه های کیفری شهرستان در زندان حاضر و ضمن استماع مسائل و مشکلات زندانیان، دستورات قانونی موثری برای رفع مشکلات آنها صادر شد.

وی با اشاره به ملاقات چهره به چهره ۱۲۷ نفر از زندانیان با قضات و رسیدگی به درخواست های آن ها افزود: آگاهی از وضعیت زندانیان و نحوه نگهداری آن‌ها، از دیگر اهداف بازدید‌ها و بازرسی‌های جمعی مسئولین قضایی از اداره زندان است و در بازدید امروز نیز،نه تن از قضات حوزه قضایی زرند در بازدید بعمل آمده حضور داشتند.

این مقام قضایی ادامه داد: قضات حاضر در این بازدید به صورت برنامه ریزی شده بخش‌های مختلف زندان را مورد بازدید قرار داده و بر اساس کاربرگ‌های تدوین شده با زندانیان هر بخش از نزدیک و به صورت چهره به چهره ملاقات کرده و آخرین وضعیت زندانیان از حیث علت و چگونگی بازداشت و نحوه نگهداری مورد بررسی و رصد قرار داده اند.

مدعی العموم زرند در پایان ضمن تشکر از رئیس اداره زندان ها در خصوص رسیدگی به وضعیت زندان و انجام برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی از قبیل جمع خوانی قرآن خوانی و سرودخوانی با مضامین عرفانی و پشیمانی از اعمال اشتباه که توسط زندانیان انجام می گیرد افزود: متأسفانه برخی از افراد بدلیل عجز و مشکلات مالی در زندان به سر میبرند که دستورات لازم جهت پیگیری قانونی آزادی آن ها از طریق کمک خیرین و مصالحه و اخذ رضایت شاکیان صادر شده است.

شایان ذکر است در سال جاری تعداد ۱۹ زندانی جرائم غیر عمد با کمک مالی ۸۹۵ میلیون تومانی خیرین در شهرستان زرند از حبس آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشته اند.