می توانست قهرمان دو روزه در شهر باشد اما ترجیح داد این عنوان را لِه کند

سخن از مردی است که آمدنش با حرف و حديث های زیادی همراه بود.

به گزارش صدای زرند، برخی او را یک مدیر کاربلد می خواندند که قادر به رفع مشکلات شهر خواهد بود و تعدادی او را صرفا یک “سر بازرس” باهوش که می تواند ریشه ی فساد را خشک کند‌. برخی او را محصول زد و بندهای سیاسی می خواندند و تعدادی هم او را فقط یک فردی که ۲۸سال در لایه های مختلف خدمت کرده و در آستانه ی بازنشستگی صرفا بدنبال گذران زمان تا رسیدن به بازنشستگی.

هر چه که بود اما امروز پس از حدود ۲ سال از عمر مدیریت ضیاالدینی، او نشان داد که حرف و حدیث های دیگران،هیچ تاثیری بر عملکرد او نداشته است و اساسا او هرگز تحت تاثیر حرفهای سیاه و سفید واقع نشده است.

در این مطلب قصد دارم یکی از ماندگارترین کارهای شهردار را بنویسم از آن جهت برایم اهمیت دارد که اقدام او یک شاهراه برای جانشینان خود در آینده گشوده است تا در این مسیر پرتلاطم بدور از کارهای “پوپولیستی” برنامه بنویسد .

مبلغی برای هزینه کرد در شهرداری زرند تخصیص یافت تا خرج آسفالت معابر شود.

کارشناسان فنی ، خرسند از این اتفاق ، لیست کوچه و خیابان‌هایی که مدتها در نوبت آسفالت بودند به شهردار پیشنهاد می دهند.

انگار قرار بود در یک بازه ی کوتاه، یک کار بزرگ در جهت آسفالت چند معبر شود و باعث خوشحالی ساکنان چند کوچه گردد و چهچهه زنان برای چند روزی از خوبی های ضیاالدینی بگویند و بنویسند.

پولی که واریز شده بود بَد نبود او برغم آنکه می‌دانست با یک تصمیم عاقلانه و آینده نگرانه طبل را خودش به دست معدود منتقدانش می دهد تا در جهت تخریبش بر آن محکم بکوبند اما شجاعتی بخرج داد که نتیجه ی آن را دو هفته قبل همه دیدند .

افتتاح کارخانه ی تولید آسفالت!!

کاری که می تواند نه تنها فقط چند کوچه و خیابان بلکه تمام کوچه ها و خیابان‌های شهر را پوشش دهد. حتی می تواند به سایر مناطق هم صادر و سودِ سرشاری را به شریانهای خشکیده شهرداری تزریق کند.

از طرفی آسفالت یک کوچه و خیابان ،عمر مفیدی دارد و پس از چند سال باید برداشته شود و آسفالت نو بریزند.

پس بهتر بود که این مبلغ بجای آنکه خرج خرید آسفالت شود تبدیل به کارخانه ی تولید آسفالت شود.

“زمان” ثابت کننده ی خیلی چیزهاست. هر چند در همین” زمان” شما باید نیش زهرآلود مغرضان را تحمل کنی و راست قامت به هدف فکر کنی.

اکنون باید انتظار داشت تا این رویه ی شهردار که از محل کمک‌های صنایع به شهرستان می شود دنبال چنین کارهای ماندگاری رفت. امری که در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند توسط دکتر فرحبخش رئیس دادگستری زرند به وضوح به آن اشاره شد تا پولهایی که از طریق بنگاه‌های صنعتی معدنی وفق مسئولیت‌های اجتماعی که دارند به شهرستان تزریق می شود برای امور ماندگار در شهرستان هزینه شود.

بطور مثال می توان بجای هزینه تیم داری در لیگ فوتسال (که البته من با آن موافقم ولی نه بهنوان اولویت اول بلکه بعنوان اولویت دوم)، همین بودجه را طی چند سال خرج ساخت یک مجموعه ی ورزشی آبرومند در شهر کرد تا باعث دلگرمی، حرارت، و ظهور استعدادهای ناب فوتبالی جوانان مستعد زرندی شود که افسوس نداشتن یک مجموعه ی ورزشی شایسته ی زرندیها را بر دل خود نگذارند.

محمد اسلامی