راه اندازی سامانه ثبت تردد و بهره برداری روزانه از ساما، مقدمه ای بر مقابله عملی با شهود حرفه ای و مدعیان نفوذ

رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: با راه اندازی سامانه ثبت تردد و بهره برداری روزانه از سامانه ساما در دادگستری زرند نسبت به شناسایی اشخاصی که شهادت را به عنوان حرفه خود قرارداده و یا مدعی نفوذ و کارچاق کن می باشند، اقدام و مطابق مقررات با ایشان برخورد خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، دکتر ابوالفضل فرحبخش در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم زرند که با حضور قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان برگزار گردید اظهار داشت: جشنواره ملی هنر دینی تبار به صورت مشترک با فرمانداری شهرستان در نه رشته برگزار می شود.

وی با اشاره به نگاه تحولی دستگاه قضایی تصریح کرد: امروزه در حوزه قضایی زرند از نگاه صرفا کیفر انگارانه به موضوعات فاصله گرفته و در پی حل و فصل خصومت ها و اختلاف به صورت مسالمت آمیز است و در این راستا با ارجاع پرونده ها به مصلحین و حکمین قرآنی بیش از ۴۰ درصد موارد ارجاعی بدون تشکیل پرونده در محاکم قضایی منجر به سازش شده است.

وی به گزارشی از اهم اقدامات پیشگرانه حوزه قضایی زرند پرداخت و گفت: با ورود دستگاه قضایی و همکاری اداره جهاد کشاورزی و شهرداری با تغییر مسیر لوله انتقال آب در درجه اول از تخریب منازل مسکونی که تبعاتی نیز به دنبال داشت پیشگیری و از سویی دیگر از ورود قریب ۲۰۰ پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شد.

این مقام قضایی حل مشکل مجتمع دامپروری تقی آباد و اختلاف میان مالکین تلمبه های آبی مجتمع مذکور پس از ۲۰ سال را اقدامی مهم برشمرد و افزود: این مهم نیز نتیجه نگاه فرابخشی و مطالبه گری دستگاه قضایی به عنوان ملجا شهروندان است که با همراهی اداره جهاد کشاورزی و سازش صورت گرفته از ورود قریب به ۴۵ پرونده به دستگاه قضایی پیشگیری شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم به مسئولیت شهروندان در امر پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و افزود: سامانه سجام به عنوان پل ارتباطی شهروندان با دستگاه قضایی به حساب می آید و در این راستا ۱۰۹۷ نفر در شهرستان زرند به عضویت سجام در آمده و روزانه گزارشات خود را به صورت محرمانه و امن جهت پیگیری ثبت کرده و مورد رسیدگی قرار می گیرد‌.

رئیس حوزه قضایی زرند بر اهمیت جلسات شورای پیشگیری تاکید کرد و ادامه داد: شورای پیشگیری از امنیتی شدن موضوعات جلوگیری می کند و به واسطه عضویت اکثریت ادارات وزنه قابل توجهی برای حل مشکلات است و مصوبات آن برابر قوانین و به پشتوانه حضور مدعی العموم قابلیت پیگیری تا حصول نتیجه را دارد.

فرحبخش با اشاره به موضوعات اقتصادی گفت: امروزه نظارت بر بازار از اهمیت بسزایی برخوردار است که این مهم در شهرستان زرند از طریق اداره تعزیرات در حال انجام است و خواسته ما به عنوان دستگاه قضایی از اداره تعزیرات نظارت موثر جهت پیشگیری از ظلم به شهروندان است.

رئیس دادگستری زرند بیان داشت: با افزایش جمعیت و تغییرات فرهنگی ناشی از گسترش رسانه و جنگ نرم دشمنان آسیب های اجتماعی و مشکلاتی را در پی داشته است که بایستی با ورود به هنگام و اقدامات همه جانبه قضایی و فرهنگی از رشد و افزایش آن ها جلوگیری کرد.