کلاهبرداری با جعل عنوان؛

فرد مدعی نفوذ در مراجع قضایی کرمان دستگیر شد

کلاهبردار سابقه داری که با معرفی خود به عنوان یک فرد بانفوذ در مراجع قضایی، از تعدادی شهروند کرمانی پول نقد و سکه دریافت کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش صدای زرند، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در توضیح این ماجرا گفت که این شخص به شهروندان وعده داده بود که پرونده های قضایی آن ها سریع تر رسیدگی خواهد شد.

به گفتۀ سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی، متهم که از شش شهروند کرمانی کلاهبرداری کرده است به دریافت ۳ میلیارد و سیصد میلیون ریال از این افراد اعتراف کرده است.

وی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یک شهروند کرمانی مبنی بر پرداخت ۱۳۰میلیون ریال وجه نقد و سکه به فردی که با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی به وی وعدۀ انجام سریع کارهایش را داده اما پس از دریافت این مبالغ متواری شده است، موضوع تحت بررسی دقیق دایرۀ مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

میرحبیبی افزود: همزمان با بررسی این پرونده، شکایت ۵ شهروند دیگر هم که با همین شیوه از آنان کلاهبرداری شده بود دریافت و با بررسی های تخصصی، فرد کلاهبردار که از متهمان سابقه دار در زمینۀ ارتکاب جرایم حوزۀ جعل و کلاهبرداری بود دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات بعدی به دریافت ۳ میلیارد و سیصد میلیون ریال از چند شهروند با وعدۀ انجام سریع امورشان در پرونده های قضایی اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی و ادامۀ پیگیری ها برای احقاق حق مالباختگان بیان کرد: لازم است شهروندان بدانند اشخاص حقیقی و حقوقی توانایی انجام امور خارج از قانون را ندارند و اگر با شخصی مواجه شدید که با معرفی خود به عنوان افراد با نفوذ ادعای انجام کارهای غیرقانونی را دارد، از پرداخت پول و هرگونه مال به آنان خودداری و سریعا موضوع را به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/