واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سنگین شهرستان کوهبنان توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان از آغاز عملیات رایگان مایه کوبی دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین خبر داد.

به گزارش صدای زرند، دکتر امیرحسین همتی با اشاره به واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی جمعیت دام سنگین که شامل ۳۰۰ راس دام برای پیشگیری و کنترل بیماری لمپی اسکین در این شهرستان گفت: بیماری لمپی‌اسکین یک بیماری ویروسی واگیردار با ابتلای بالا در گاو و گوساله است که اغلب بوسیله پشه‌های گزنده و مگس‌های خونخوار انتقال می‌یابد.

این مقام مسئول افزود: این بیماری موجب ضایعات پوستی، کاهش تولید شیر، سقط جنین، تب ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد، آب ریزش از چشم‌ها، افزایش ترشحات بینی و حلق، تورم غدد لنفاوی، عفونت ریه و مشکلات تنفسی، سرفه و تمایل نداشتن به راه رفتن در دام می‌شود.

همتی ادامه داد: انجام عملیات فوق به صورت رایگان و توسط ۲ اکیپ مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی این شهرستان صورت می گیرد؛ از ابتدای ماه جاری آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان افزود: واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی، سم پاشی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و و سایل نقلیه به دامداری مهم ترین را پیشگیری ازبیماری لمپی اسکین می باشد.دامداران درصورت بروز بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری باید از جابه جا کردن دام اکیداً خودداری کرده و دام و دامداری را قرنطینه کنند و مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

انتهایی پیام/