مراقب پیامک های جعلی دربارۀ سهام عدالت باشید؛

برداشت غیرمجاز۴۸۰ میلیون ریال از حساب یک شهروند کرمانی

یک شهروند کرمانی که پیگیر اختصاص سهام عدالت خود بود، توسط کلاهبرداران فضای مجازی مورد دستبرد قرار گرفت.

به گزارش صدای زرند، به گفتۀ رئیس پلیس فتا استان کرمان، این شهروند با کلیک بر یک آدرس که از طریق پیامک برای وی ارسال شده بود و نصب بدافزار، زمینۀ سوءاستفادۀ کلاهبردارن را فراهم کرده بود.

سرهنگ محمدرضا رضایی با هشدار دربارۀ کلاهبرداری سایبری از طریق ارسال لینک های حاوی بدافزار از شهروندان خواست مراقب سرقت اطلاعات از طریق پیامک ثبت نام و واریز سود سهام عدالت باشند.

وی در تشریح این کلاهبرداری بیان کرد: روزانه انواع پیامک های جعلی برای کاربران ارسال می شود که آن ها را با متنی جذاب به انجام کاری مانند دریافت جوایز ویژه، پیگیری امور قضایی، دریافت سود سهام عدالت و سایر موارد فریبنده دعوت کرده و سپس کاربران به کلیک روی لینک های مختلف هدایت می شوند.

وی افزود: در همین رابطه کلاهبرداران از فردی که پیگیر اختصاص سهام عدالت خود بوده است ۴۸۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت کردند که با بررسی های پلیس فتا مشخص شد این شهروند غافل از ماهیت مجرمانۀ لینک های ارسالی، به آدرس آلوده مراجعه و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراهش با برداشت ناگهانی و غیرمجاز این مبلغ از حسابش روبه رو شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به پیگیری بی وقفۀ پلیس فتا برای شناسایی این کلاهبرداری ادامه داد: امیدواریم عموم مردم با افزایش آگاهی و دقت لازم مراقب پیامک های فریبنده که با استفاده از لینک های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می کنند و دیگر کلاهبرداری های حوزۀ فضای مجازی و خریدهای اینترنتی هوشیار باشند.

انتهای پیام/