تشکیل گروهی برای حساس کردن بحث ایمنی در زرند

تشکیل انجمن ایمنی و بهداشت در زرند

سیدرضا محمود زاده در دیدار اعضای انجمن ایمنی و بهداشت شهرستان : عدم جدی نگرفتن مسائل ایمنی باعث تشکیل پرونده های زیادی علیه پیمانکاران در مراجعه قضایی شده است.

به گزارش صدای زرند، اعضای انجمن ایمنی و بهداشت شهرستان زرند ضمن دیدار با سیدرضا محمود زاده رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست صمیمی عباس سلطانی رئیس این انجمن با اعلام اینکه کار و رفاه اجتماعی و انجمن ایمنی شهرستان از شرکاء اجتماعی یکدیگر می باشندگفت:این دو مجموعه باید در بحث نهادینه کردن فعالیتهای ایمنی همراه و همیار یکدیگر باشند.

مهندس سلطانی گفت:از مهمترین اهداف این انجمن نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در قالب برنامه های آموزشی به افراد حقیقی و حقوقی،برنامه ریزی در راستای کاهش حوادث کاری ،تایید صلاحیت های ایمنی ،پیگیری تاییدیه ایمنی پیمانکاران سطح شهر و حفظ و ارتقاء سطح ایمنی کارگران شهرستان می باشد.

سیدرضامحمودزاده رئیس اداره کار شهرستان زرند نیز در این نشست از حمایت جدی خود از این انجمن گفت و اولین بحث در زمینه کار و کارگران شهرستان را آموزش ایمنی اعلام و تصریح کرد: بیشترین حوادث در بین جامعه کارگری شهرستان مربوط به مباحث ساخت و ساز می باشد.

وی با اعلام اینکه جدی نگرفتن مسائل ایمنی باعث تشکیل پرونده های زیادی در مراجع قضایی علیه پیمانکاران شده است گفت:اگر اول ایمنی بعد کار به صورت شعار باقی نماند می توان به جامعه ایمن شهر زرند بسیار خشنود بود.

سیدرضا محمود زاده با اعلام اینکه ۲۷۰۰۰نفر نیروی مشمول قانون کار در سطح شهر زرند وجود دارد گفت:آموزش ایمنی به این افراد می تواند بسیاری از مشکلات موجود در سطح شهر و کارگاههای شهرستان را برطرف نماید.

رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، از انجمن ایمنی به عنوان یک بازوی قوی برای اداره کار نام برد وافزود:هر چنددر زمینه HSE و مسائل ایمنی کارشناسان زیادی در سطح شهر زرند داریم ولی تاکنون این مباحث جدی گرفته نشده و مشکلات متعددی در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد : فعالیت پرشتاب این انجمن بتواند ایمنی بیشتری به جامعه کارگری ،پیمانکاران،کارگاههای شهرستانی و …تزریق نماید.

انتهای پیام/