بازدید میدانی فرماندار شهرستان کوهبنان از مزارع زرشک روستای افزاد

فرماندار کوهبنان به اتفاق فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ، فرمانده انتظامی ، مدیر جهاد کشاورزی ، سرپرست معاونت ، بخشدار مرکزی کوهبنان و مشاور فرماندار از مزارع زرشک روستای افزاد بازدید کردند.

صدای زرند – نامجوکوهبنانی: در حاشیه این بازدید مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر کشت گیاهانی چون زرشک ،زعفران ، زیره سیاه، و گیاهان دارویی که نیاز کمتری به آب دارند در شهرستان توسعه یافته است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده با توجه به مساعد بودن هوای سرد و کوهستانی کوهبنان اراضی شیب دار و مراتع رها شده در جای جای شهرستان بهترین اراضی برای کشت زرشک و‌ گیاهان دارویی هستند.

توکلی بیان داشت: زرشک گیاهی مقاوم و سخت است که مصرف آب را تا حدود یک سوم کاهش می‌دهد و از درآمد زایی بالاتری نسبت به برخی از محصولات کشاورزی برخوردار است.

وی ابراز داشت: با برنامه ریزی جهاد کشاورزی در تلاش هستیم که کشاورزی سنتی و غرق آبی کوهبنان به سمت و سوی کشاورزی مکانیزه و درآمدزا سوق داده شود.

فرماندار کوهبنان افزود: بدلیل رشد خود روی گیاهان دارویی در کوه داوادان این شهرستان از گذشته تا به امروز در برداشت گیاهان دارویی گوی سبقت را از شهرستان های مجاور ربوده است.

وی ادامه داد: جا دارد جهاد کشاورزی اعتبارات کم بهره در اختیار کشاورزان قرار دهد و با تشیکل شرکت تعاونی در راستای یک سان سازی مزارع کشاورزی و گسترش مزارع گیاهان دارویی و زرشک اقدام کند

انتهای پیام/