دستگیری فردی که با ترفند رسید غیر واقعی از کسبه زرند کلاهبرداری می کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از دستگیری متهمی خبر داد که با رسید جعلی از کسبه کلاهبرداری می کرد و عنوان کرد: مالباختگان احتمالی با مدارک و مستندات به کلانتری ۱۱ زرند مراجعه کنند.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی گفت: با شکایت تعدادی از کسبه زرند مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از آن ها، دستور دستگیری متهم صادر و در نهایت ماموران پر تلاش کلانتری ۱۱ زرند، پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

یعقوبی در خصوص نحوه ارتکاب جرم تصریح کرد: متهم هم اکنون در بازداشت به سر می برد و در بازجویی بعمل آمده به ارتکاب چندین فقره کلاهبرداری اقرار نموده است.

وی افزود: کلاهبرداری به این نحو بوده است که در زمان پرداخت وجه محصول خریداری شده، به بهانه همراه نداشتن کارت بانکی و پول نقد درخواست واریز وجه به شماره کارت فروشندگان را داشته اما پس از ثبت مبلغ و اطلاعات کارت بانکی افراد و نشان دادن رسید اولیه، از تایید نهایی پرداخت وجه امتناع می کرده است.

این مقام قضایی با اشاره به لزوم دقت کافی فروشندگان در موارد مشابه و رویت کامل رسید پرداخت موفق وجه، خاطرنشان کرد: فروشندگان در راستای صیانت از اموال خود با فعال کردن سامانه پیامک بانکی و یا از طرق دیگر، واریز موفق وجه را راستی آزمایی کنند.

وی در پایان بیان کرد: در صورتی که از افراد دیگری با این ترفند کلاهبرداری شده می توانند با مراجعه به کلانتری ۱۱ زرند شکوائیه خود را با ارائه مستندات جهت پیگیری تقدیم نمایند.

انتهای پیام/