هواشناسی استان هشدار زرد صادر کرد؛

احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق کرمان

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به فعالیت سامانۀ بارشی در استان از بعدازظهر پنج شنبه ۲۵ آبان تا شنبه ۲۷ آبان ماه، نسبت به آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد.

به گزارش صدای زرند، بیشترین بارش ها در پنج شنبه شب و روز جمعه برای نیمۀ جنوبی، جنوب غرب و ارتفاعات مرکزی پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه بر خودداری از اسکان، تردد و چرای دام در حاشیۀ مسیل ها و رودخانه های فصلی و احتیاط در عملیات کوهنوردی توصیه شده است.

بر اساس این پیش بین، با توجه به کاهش دما احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

از بعدازظهر پنج شنبه ۲۵ آبان ماه تا ابتدای هفتۀ آینده ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، بارش پراکنده، رگبار و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود.

بیشینۀ بارش ها در نیمۀ جنوبی، جنوب غرب و ارتفاعات مرکزی استان در پنج شنبه شب و روز جمعه برآورد می شود و لذا آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، اختلال تردد و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق دور از انتظار نیست.

ضمنا با توجه به کاهش دما، احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

زمان شروع فعالیت سامانه بعدازظهر پنج شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ و زمان پایان آن بعدازظهر شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ خواهد بود.

بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه ای، احتمال تگرگ و وزش باد نسبتا شدید در شرق استان پیش بینی شده است.

شهرستان های ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رودبارجنوب، سیرجان، عنبرآباد، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و نرماشیر از مناطقی هستند که تحت تاثیر این سامانۀ بارشی قرار می گیرند.

احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی وجود دارد.

در این شرایط جوی، خودداری از اسکان، تردد و چرای دام در حاشیۀ مسیل ها و رودخانه های فصلی، احتیاط در عملیات کوهنوردی، پاک سازی دهانۀ پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها به ویژه در نیمۀ جنوبی، اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان، آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی توصیه می شود.

انتهای پیام/