کلاهبرداری 2 میلیاردی از شهروندان کرمانی؛

لینک جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می گیرد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از شناسایی یک متهم که با ترفند ارسال لینک جعلی سامانۀ سهام عدالت اقدام به برداشت غیرمجاز 2 میلیارد از حساب شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش صدای زرند، سرهنگ مهدی پورامینایی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن ها، ماموران دایرۀ اطلاعات یگان امداد شهرستان کرمان با انجام اقدامات تخصصی متوجه شدند کلاهبردار با ارسال لینک جعلی سامانۀ سهام عدالت از ضعف آگاهی مالباختگان سوءاستفاده و با نصب بدافزار به اطلاعات بانکی آن ها دسترسی و از حساب ها ۲ میلیارد ریال را برداشت کرده است.

وی افزود: در این راستا با پیگیری های تخصصی کارشناسان پلیس اطلاعات شهرستان مشخص شد متهم دارای سابقۀ تحت تعقیب در چهار استان کشور بوده و دو همدست او که در یکی از استان های کشور سکونت دارند با ارسال لینک جعلی برای افراد در شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده اند که در ادامه با تکمیل تحقیقات، هویت متهم شناسایی و این فرد دستگیر شد.

به گفتۀ پورامینایی، متهم دستگیر شده داری ۹۸ فقره پروندۀ مفتوحۀ کلاهبرداری در چهار استان کشور است و همچنان تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستانش در استان های دیگر در حال پیگیری است.

وی به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده اند مراجعه نکرده و اطلاعات شخصی حساب های خود را به اشخاص غیر اعلام نکنند.

انتهای پیام/