استاندار کرمان:

کتابخانه های محلی در توسعۀ فرهنگی مناطق موثر هستند

استاندار کرمان گفت: فعالیت های فرهنگی و ایجاد فرهنگسراها در مناطق می تواند موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی در این مناطق و تا حدودی کاهش آسیب های اجتماعی شود.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار ششم آبان ماه در جلسۀ انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمان افزود: راه اندازی کتابخانه های محلی با هدف تقویت فضاهای مطالعاتی و توسعۀ فرهنگی به ویژه در مناطق محروم و حاشیۀ شهرها موثر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اوضاع رو به بهبود شاخص کتابخانه ها بیان کرد: بیش از یک میلیون جلد کتاب در ۶ ماهۀ اخیر در استان به امانت رفته است و در جشنواره ملی کتابخانی رضوی با ۸۰ هزار شرکت کننده براساس کد ملی، رتبۀ اول کشوری را کسب کردیم.

احمد وفایی گفت: طرح اهدای کتاب با نیت حاج قاسم در کتابخانه های عمومی به طور ویژه ادامه دارد و حدود ۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان اهدا شده است، علاوه بر اینکه حدود ۸۰۰ میلیون تومان جلب نظر خیرین را در حوزۀ تجهیزات و خرید کتاب برای کتابخانه های استان داشته ایم.

وی اضافه کرد: توانستیم برای کتابخانه های تازه تاسیس در جازموریان، خَبر، ریگان و همچنین اولین کتابخانه سیار رفسنجان نیرو جذب کنیم.

وفایی ادامه داد: کتابخانه سیار رفسنجان، اولین کتابخانه سیار در استان کرمان است که خودرو، نیروی انسانی و تجهیزات آن آماده شد و منطقۀ کشکوئیه، نوق و انار را پوشش می دهد.

در این جلسه گزارشی از روند فعالیت های ۶ ماهۀ کتابخانه های عمومی در استان و شهرستان ها ارائه شد.

پیگیری مشکلات زمین کتابخانه ملی و همچنین کتابخانه جیرفت و کتابخانه شهرک شهید باهنر ازجمله مباحث مهم مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/