رئیس اتاق کرمان مطرح کرد؛

موانع استانداردهای صادراتی پسته و خرما هرچه سریع تر رفع شود

رئیس اتاق کرمان در دیدار مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد و مدیرکل استاندارد کرمان با اشاره به ضرورت حتمی و فوری ایجاد بستر سهل و آسان برای صادرات محصولات کشاورزی به ویژه پسته و خرما گفت: با توجه به محدودیت زمانی در این همکاری، درخواست داریم برنامه های فوری برای مانع زدایی، ازجمله مانع ایجاد شده در رابطه با الزام صادرکنندگان به رعایت برخی استانداردهایی که مطالبۀ بازارهای هدف نیست و موجب معطلی زیاد محموله های صادراتی می شود، در نظر گرفته و اجرا شود.

به گزارش صدای زرند، سیدمهدی طبیب زاده اظهار کرد: با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده، مذاکرات صورت گرفته و نظر مساعد و توام با تدبیر ریاست سازمان استاندارد کشور این مشکل به زودی حل خواهد شد.

وی درخواست اتاق کرمان از سازمان استاندارد برای گسترش فعالیت های برون سپاری در ارائۀ خدمات به فعالان اقتصادی را با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی ازجمله انجمن ها، تشکل ها، شرکت های خصوصی و کاهش تصدی گری استاندارد و افزایش نظارت مطرح کرد.

طبیب زاده ادامه داد: تقویت بخش خصوصی و عدم رقابت تشکیلات وابسته به استاندارد در ارائۀ خدمات به این بخش نیز ضروری است.

جلال ریزانه، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد نیز در این نشست ضمن تشریح نگرش دانش بنیان و استفاده از ابزارهای جدید دولت برای ارائۀ خدمات و تسهیلات باکیفیت برای صادرات، از تمرکز جدی بر تولید صادرات محور و استاندارد در سال افزایش تولید و کاهش تورم خبر داد.

انتهای پیام/