وزیر کشور:

اتباع خارجی کارت ملی ندارند

وزیر کشور دربارۀ اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیش بینی ارائۀ کارت ملی اتباع خارجی به مهاجران، گفت: اتباع کارت ملی ندارند؛ بلکه شناسه ای برای آن ها وجود دارد که همان مفهوم کد را دارد که اتباع با آن شناخته می شوند.

به گزارش صدای زرند، احمد وحیدی افزود: کارتی هم با عنوان کارت شناسایی برای آن ها وجود دارد که با توجه به وجود کارت های شناسایی متعدد برای اتباع خارجی، سازمان مهاجرت به دنبال این است که حتی المقدور کارت ها را واحد کند که بتوان مدیریت بهتری را اعمال کرد.

وی تأکید کرد: این کار آغاز شده و بیش از یک میلیون نفر تاکنون کارتشان صادر شده است و کار در حال پیگیری است و ادامه دارد تا بتوان کارت شناسایی واحدی را به اتباع ارائه بدهند.

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ۲۲ مهرماه با بیان اینکه متاسفانه امروز ساماندهی درستی برای اتباع بیگانه نداریم و حدود ۱۴ کارت شناسایی برای اتباع بیگانه صادر می شود، گفته بود که اداره کار، وزارت کشور، نیروی انتظامی و امور اتباع و دستگاه های امنیتی هر کدام یک کارت برای این اتباع صادر می کنند ولی ما در این طرح (طرح مجلس برای تشکیل سازمان ملی مهاجرت) پیش بینی کردیم یک کارت ملی برای اتباع بیگانه، نه کارت ملی ایرانی برای این افراد صادر شود تا همۀ مسائل اتباع بیگانه از لحظۀ ورود به ایران مورد رصد قرار گیرد.

انتهای پیام/