تحویل چهار واگن مسافری کارخانه واگن سازی زرند به خط ریلی کشور

با تحویل چهار واگن مسافری کارخانه واگن‌سازی شهرستان زرند به خط ریلی کشور جلوه‌ای دیگر از اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی در استان کرمان نمایان شد.

با تحویل چهار واگن مسافری کارخانه واگن‌سازی شهرستان زرند به خط ریلی کشور جلوه‌ای دیگر از اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی در استان کرمان نمایان شد.

vaghon

به گزارش “صدای زرند“، به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، ‘مجتبی گلشنی’ مدیرعامل کارخانه واگن‌سازی شهرستان زرند در حاشیه تحویل چهار واگن مسافری کارخانه زرند به خط ریلی کشور با اشاره به اینکه این شرکت یکی از تولیدکنندگان انواع واگن‌های مسافری، مترو و باری در کشور است، اظهار داشت: این شرکت با تکیه بر توان مهندسی و کارگری نیروهای زبده بومی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا اقدامات خوبی در عرصه صنعت ریلی کشور انجام داده است.

وی با بیان اینکه در تولید قطعات داخلی واگن‌ها موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع نیز شده‌ایم، خاطرنشان کرد: واگن‌های تولیدی با تکنولوژی روز اروپایی مطابقت دارد.

گلشنی تصریح کرد: تولید واگن‌های مسافری ۳۰۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی در اقتصاد کشور داشته است.

وی با بیان اینکه کارخانه واگن‌سازی شهرستان زرند در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط سالانه هفت واگن مسافری را تولید کرده است، افزود: این درحالی است که تا پایان سال جاری ۴۰ واگن در این کارخانه تولید می‌شود که ظرفیت تولید به بیش از پنج برابر افزایش می‌یابد که می‌توان از آن به عنوان بزرگترین تولید کننده واگن کشور نام برد.

مدیرعامل کارخانه واگن‌سازی شهرستان زرند گفت: این کارخانه قرارداد ساخت۱۵ دستگاه واگن مترو را در دستور کار دارد که پنج واگن آن تحویل شده است و۱۰ واگن دیگر آن در دست ساخت است.

گلشنی عنوان کرد: طراحی و ساخت واگن‌های قطار در کارخانه واگن‌سازی زرند انجام می‌شود و استانداردهای صنعت ریلی جهانی شامل امکانات رفاهی، رستوران، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته را دارا است.

کارخانه واگن‌سازی شهرستان زرند یکی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و حاصل همت فرهنگیان کشور برای توسعه و پیشرفت صنعت ریلی و اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/