شیوع اختلالات روانی بعد از کرونا در کرمان افزایش داشته است

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان: بحران های اقتصادی بر سلامت روان تاثیر می گذارد

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در همه دنیا اختلالات روانی روند صعودی دارد زیرا در دنیای صنعتی، فردگرایی افزایش پیدا می کند و افزایش استفاده از فضای مجازی و ... باعث افزایش اختلالات روانی در دنیا شده است.

به گزارش صدای زرند، علی بهرام نژاد پیش از ظهر امروز ۲۴ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان اظهار کرد: دانش سلامت روانی یک دانش جوان است زیرا در گذشته بیماری های عفونی در اولویت بوده و بعد از آن سلامت روان.

وی با بیان این مطلب که سال ۱۳۷۵ پایه سلامت روان در کشور گذاشته شده، تصریح کرد: ایران جزء سه کشور پیشرو در منطقه مدیترانه شرقی و آفریقا در حوزه سلامت روان است.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان کسب مهارت های زندگی را از الزامات پیشگیری بیماری های روانی دانست و بیان کرد: متاسفانه استقبال مردم بعد از ابتلا به بیماری کرونا برای دریافت مشاوره های روانشناختی به دلیل ترس از برچسب خوردن کم بوده و فقط حدود ۳۰ درصد آنها با ما همکاری کردند.

وی عنوان کرد: میانگین شیوع اختلالات روانی در جمعیت بالای ۱۵ سال استان کرمان حدود ۲۳ درصد و در کودکان ۲۱ درصد است و میزان شیوع اختلالات بعد از کرونا روند افزایشی داشته است.

بهرامی ادامه داد: در همه دنیا اختلالات روانی روند صعودی دارد زیرا در دنیای صنعتی، فردگرایی افزایش پیدا می کند و افزایش استفاده از فضای مجازی و … باعث افزایش اختلالات روانی در دنیا شده است.

وی با بیان این مطلب که بحران های اقتصادی بر سلامت روان تاثیر می گذارد، عنوان کرد: اختلالات بین فردی، افسردگی، مسائل مربوط به شکست های عاطفی و مشکلات اقتصادی به ترتیب از علل خودکشی ها است.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان تصریح کرد: در صورت تکمیل استخدامی ها، تا پایان سال همه مناطق روستایی و شهری تحت پوشش خدمات روانشناسی قرار می گیرند.

انتهای پیام/