استاندار کرمان:

جشنواره فرش در کرمان و تهران برگزار می‌شود

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بازاریابی و فروش فرش اهمیت زیادی دارد، گفت: برگزاری جشنواره فرش در کرمان و تهران را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش صدای زرند، دکتر فداکار استاندار کرمان در سومین جلسه کمیته فرش دستباف کرمان در سال جاری که با حضورخانم دکتر رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه فرش یک ظرفیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در استان کرمان است، اظهار داشت: فرش نقش مهمی در زندگی مردم کرمان داشته و اکثریت مردم کرمان قالیبافی داشتند و درآمد مردم از همین بوده است.

وی با بیان اینکه ساختمان فرش کرمان باید به بخش خصوصی واگذار شود تا از این ظرفیت مهم و تاریخی بهره‌برداری شود

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بخش باغ موزه این ساختمان نباید دست بخورد، گفت: ظرفیت‌های زیادی در این بخش وجود دارد که اگر دیر اقدام شود این ظرفیت‌ها از دست خواهد رفت.

وی با بیان امکان تولید فرش در ساختمان فرش کرمان وجود دارد و باید احیا شود، ادامه داد: بیمه قالیبافان باید پیگیری شود و اگر مورد توجه قرار گیرد حتماً وضعیت بهتری خواهیم داشت و انگیزه‌ها بیشتر خواهد شد.

دکترفداکار با اشاره به اینکه بازاریابی و فروش فرش اهمیت زیادی دارد و ما باید کمک کنیم، گفت: کرمان ظرفیت بسیار خوبی دارد و برگزاری جشنواره فرش در کرمان و تهران را پیگیری می‌کنیم.

مهندس حسینی‌نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه صنعت فرش کرمان دارای یک برند جهانی و قدمت طولانی است، اظهار داشت: چالش‌هایی در زمینه فرش وجود دارد و جلسات متعددی برای رفع مشکلات این حوزه برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی قالیبافان یکی از چالش‌های اساسی است، گفت: موزه فرش در استان کرمان باید احیا شود.

مهندس حسینی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری حدود ۷۰ هزار نفر بافنده قالی در استان کرمان داریم که تقریباً ۵۰ هزار نفر کارت بافندگی دارند افزود: حدود ۱۸ هزار نفر در کرمان بیمه هستند که امسال حدود ۱۰ هزار نفر مورد تایید بیمه قرار گرفتند.

انتهای پیام/