شیرینی عسلی که به کام سارقان تلخ شد/ دستگیری باند سارقان کندوی عسل در زرند

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از دستگیری باند چهار نفره سرقت کندوی عسل در زرند و کشف ۴۳ کندو به ارزش تقریبی ۱۷۰ میلیون تومان و توقیف خودروی حامل اموال مسروقه خبر داد.

به گزارش صدای زرند، دادستان زرند در تکمیل این خبر افزود: با توجه به گزارش سرقت های متعدد از مزارع نگهداری کندوی عسل در شهرستان زرند، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند تشکیل و با دستور مقام قضایی، ضابطین پرتلاش فراجا، جهت بررسی موضوع و شناسایی سارقین مامور شدند.

وی تصریح کرد: در نهایت پس از انجام تحقیقات و پیدا شدن سرنخ هایی در خصوص موضوع، متهم اولیه در مخفیگاه خود که در یکی از روستاهای اطراف زرند بود دستگیر و تعدادی کندوی عسل نیز از وی کشف و ضبط گردید.

این مقام قضایی گفت: در بررسی های تکمیلی مشخص شد که فرد دستگیر شده با مشارکت افرادی دیگر نسبت به سرقت کندوهای عسل اقدام کرده است که در این راستا طی بازجویی و تکمیل اطلاعات پرونده، سه متهم دیگر نیز شناسایی و نسبت به دستگیری آن ها اقدام شده است.

یعقوبی تصریح کرد: در مجموع ۱۵ فقره سرقت توسط این باند انجام گرفته و تعداد ۴۳ کندوی عسل به ارزشی قریب به ۱۷۰ میلیون تومان از آن ها کشف شد که تعداد ۴۱ کندو توسط شاکیان شناسایی و به مالباختگان تحویل داده شد و در حال حاضر خودروی وسیله ارتکاب جرم نیز در توقیف است.

دادستان زرند اظهار داشت: تحقیقات پرونده در کوتاه ترین زمان ممکن و طی کمتر از ده روز در دادسرای زرند به نتیجه رسیده و در حال حاضر پرونده آماده صدور قرار نهایی و کیفر خواست است.

مدعی العموم زرند در پایان به زنبورداران توصیه کرد؛ جهت حراست از سرمایه خود، نسبت به نگهداری کندوهای عسل در محل امن و نظارت بر آن ها یا سپردن به افراد امین، نصب ردیاب بر روی کندو و علامتگذاری آن ها، جهت شناسایی در صورت نیاز، اقدام کنند.

انتهای پیام/