چند نکته در رابطه با این صحنه “نازیبا و پِچَل!” در زرند

یکی از کاربران با ارسال این عکس که صحنه‌ای نازیبا و پِچَل (آلوده) از سطح شهر زرند را نشان می‌دهد، نوشت: بلوار هاشمی سر کوچه ۱۶، جلو مهدکودک چندین ساله این شکلی است! این عکس را ۳ روز پیش گرفتم. تا دیروز همین شکلی باقی بود و احتمالا هنوز هست [توجه: عکس دیروز برای ما ارسال شده].

صدای زرند – جواد زمانی: حال باید گفت این نازیبایی چه منشایی دارد. برخی نکات را با هم بخوانیم:

۱- اول اینکه قطعاً وظیفه‌ی شهرداری است تا زباله‌ها را از سطح شهر جمع کند و در این شکی نیست. اما در ایجاد اینگونه نازیبایی‌ها برخی شهروندان نیز مقصرند. آن‌ها با بی‌نظمی در زمان گذاشتن زباله‌های خود، موجب این پِچَلی می‌شوند.

۲- قطعاً شهرداری باید بیشتر برای زیبایی شهر تلاش کند؛ اما این را باید قبول کنیم که برخی از ما شهروندان نیز آنگونه که حق است، مدیریت زباله‌ها خود را انجام نمی‌دهیم. گاهی به‌صرف اینکه زباله از منزلمان خارج شود، کار را تمام می‌دانیم، و اینکه بیرون از منزل چه به‌سر آن می‌آید برایمان مهم نیست. ولی کاش ایمان داشتیم که “شهر ما هم خانه ماست”.

۳- سگ‌های بلاصاحب و زباله‌گردها نیز در ایجاد این نازیبایی بی‌تقصیر نیستند. مدیریت پسماند به گونه‌ای که دست زباله‌گردها کمتر به آن‌ها برسد و نیز مدیریت سگ‌های بلاصاحب [البته منظور سگ‌کشی نیست]، از وظایف شهرداری‌هاست. در این مورد به‌نظر می‌رسد شهرداری زرند مانند بسیاری از شهرداری‌های کشور کم‌کاری دارد و شاید باید گفت “توان لازم برای اجرای کامل این وظیفه را ندارد”.

۴- شهر آباد یا آبادشهر نتیجه همکاری مردم و شهرداری است. آبادشهر توسط شهروندان و به واسطه عقل و اندیشه و همکاری و درک متقابل ساخته می‌شود. پس چه خوب است برای این آبادشهر بیشتر تلاش کنیم و در کنار این تلاش وقتی وظایف خود را بِحق ادا کردیم با مطالبه‌گری بِحق کار را بیشتر پیگیری کنیم…!

انتهای پیام/