زرند میزبان عشایر استان در روز ملی روستا

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند با اعلام اینکه بحث جشنواره های زرند به یک ظرفیت برای معرفی تمام ابعاد شهرستان به تمام نقاط کشور شده گفت: روز ملی روستا یک فرصت ویژه هست که در آن بتوان تمام اجزای یک روستا را به تصویر کشید.

به گزارش صدای زرند، محمد ایزدی گفت: روستای تاریخی و ملی گیسک یک نماد بسیار باشکوه از بافت تاریخی اجتماعی فرهنگی است که بالقوه می توان آن را شناسنامه ی روستاهایی دانست که اساس شکل گیری آنها به قرون اولیه ی اسلام باز می گردد.

معاون فرماندار از حضور مدیران ارشد جهادکشاورزی استان در این جشنواره خبر داد و گفت: افتتاح آسفالت جاده ی طالقانی به گیسک که با مشارکت سپاه ناحیه مقاومت شهرستان زرند و بخشداری مرکزی، دهیاری و شورای اسلامی طالقانی به مرحله ی اجرا رسید نیز در روز جشنواره رقم خواهد خورد.

مهندس رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند هم گفت: امسال شهرستان زرند بعنوان میزبان جشنواره ی روستا و عشایر در استان است و بسیار خوشحال هستیم که سازمان جهاد کشاورزی استان این فرصتِ مهم را در اختیار زرندیها قرار دادند تا از این فرصت بتوانیم بخشی از ظرفیتها و توانمندی های روستائی و عشایری شهرستان را به تصویری زنده برای مخاطب در بیاوریم.

محمدی افزود: این جشنواره در بافت تاریخی گیسک که بزرگترین روستای تاریخی ثبت شده در آثار ملی کشور هست روز جمعه آتی در محوطه ی باز این روستا دائر خواهد بود و هنرمندان به اجرای برنامه های شاد و متنوع می پردازند و در کنار آن عشایر شهرستان هم با استقرار در روستا نسبت به معرفی محصولات دامی و کشاورزی و صنایع دستی خود اقدام خواهند کرد.

رئیس میراث فرهنگی زرند هم گفت: طی هفته ی جاری چندین جشنواره برگزار می شود که به ترتیب جشنواره ی گندم شیر در روستای کهنوج سربنان توسط دهیاری و شورای اسلامی_ جشنواره ی بی بی و باشو توسط شهرداری زرند و جشنواره ی روستایی و عشایر در روستای ملی گیسک توسط جهادکشاورزی و شورا و دهیاری و ساکنان روستای طالقانی مدیریت و اجرا خواهد شد.

مصطفی طاهری زاده بخشدار مرکزی زرند هم با قدردانی از پیگیری های شورا و دهیاری روستای طالقانی برای میزبانی از عشایر گفت:در جای جای شهرستان زرند مناطق بکر گردشگری و تاریخی و طبیعی وجود دارد و شوراها و دهیاران بخوبی از فرصت جشنواره ها برای معرفی روستاها و ظرفیت های روستاها استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/