کاهش ۳۸ درصدی بارندگی های سالانه در استان؛

بارش های پاییزی کرمان در حد نرمال خواهد بود

مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: استان کرمان تحت تاثیر خشکسالی از خفیف تا بسیار شدید قرار دارد و روند خشکسالی از سال ۸۱ آغاز شده و بارندگی کمتر شد و این روند هر سال بدتر می شود.

به گزارش صدای زرند، محسن عراقی زاده با بیان این که در سال زراعی جاری ۸۵ میلیمتر بارندگی در استان داشتیم، افزود: سال قبل ۱۰۷ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که میزان بارش ها نسبت به بلندمدت که ۱۳۷ میلیمتر بوده، ۳۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی، بارش ها در سه ماهۀ پائیز امسال در حد نرمال خواهد بود و دو هفتۀ آینده نقشه ها به روز می شود و دقیق تر می توانیم اظهارنظر کنیم.

عراقی زاده که در جلسۀ ستاد مدیریت بحران استان کرمان صحبت می کرد، گفت: بر اساس مقایسۀ وضعیت بارش استان های مختلف، کرمان ۶۲ درصد بارندگی سال آبی را داشته و وضعیت خوبی ندارد.

معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: دستگاه های مربوطه و فرمانداری ها تدابیر لازم برای بارندگی در فصل آینده را داشته باشند زیرا پیش بینی بارش خوبی برای پاییز شده است.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی با اشاره به وضعیت احداث سیل بندهایی که توسط سپاه در استان کرمان در حال انجام است، افزود: اعتبار باقی مانده از سال گذشته توزیع و کار در نقاط حساس انجام شد و بخش عمده ای از نگرانی تا حد زیادی رفع شده است.

انتهای پیام/