خرده بحران فاضلاب شهرک شهید باهنر...

آیا مردم شهرک شهید باهنر از تمام مسائل مربوط به فاضلاب این شهرک باخبر هستند

پس از شکستگی لوله فاضلاب این شهرک و روان شدن فاضلاب در معابر که باعث اعتراض شدید اهالی این شهرک و انعکاس آن در رسانه خبری صدای زرند گردید، حاج عباس ایرانمنش ریس شورای شهر با حضور در محل و تماس با مجموعه فرمانداری و شهرداری به پای گلایه به حق اهالی شهرک شهید باهنر نشست و در ادامه با پیگیری های صورت گرفته و دستور ویژه فرماندار به ادارات متولی، مشکل حل گردید. با این حال شورای شهر جلسه فوق العاده خود را با حضور ادارات مرتبط با موضوع برگزار نمود.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی شورای شهر، رضا یزدان‌پناه عضو شورا و سئول کمیسیون خدمات شهری با تشریح وضعیت فاضلاب شهرک و توافقات گذشته ادارات و نهادهای مرتبط با موضوع خواستار انجام تعهدات توسط متولیان امر گردید و در نهایت مقرر گردید شرکت توانیر که طبق توافقات گذشته با شرکت زغال‌سنگ که تا پایان سال ۱۴۰۳ بهره بردار فاضلاب ‌شهرک مذکور میباشد نسبت به رفع نواقص اقدام نماید و گزارشی کامل از اتفاق پیش آمده را به شورای شهر و فرمانداری ارسال نماید.

این عضو شواری شهر با درخواست از فرمانداری خواستار تعین تکلیف وضعیت نهایی فاضلاب این شهرک و شهرک های اقماری به جهت واگذاری به بخش صنعت شد.

وی با اشاره به گزارش شرکت توانیر مبنی بر تصرق غیر قانونی بخشی از مسیر خط لوله فاضلاب توسط یکی از اهالی محل که منجر به این اتفاق گردیده بود اظهار داشت شهرداری ضمن هماهنگی با مراجع قضایی با حساسیت و قاطعیت تمام نسبت به رفع تصرف صورت گرفته اقدام نماید.

امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم که همین خرده بحران ها می تواند مقدمه ای بر ایجاد بحران های بزرگ زیست محیطی و تهدیدی بر امنیت سلامت شهروندان باشد.

انتهای پیام/