دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد

وعدۀ حل مشکل کمبود شیرخشک تا پایان شهریورماه

در حالی که پیش از این از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده بود که کمبود شیرخشک در استان مقطعی است، اما به گزارش ایرنا همچنان این کمبود ادامه دارد.

به گزارش صدای زرند، رئیس اداره فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تایید کمبود شیرخشک در استان گفت: این کمبود کشوری است و مخصوص استان کرمان نیست.

مریم رامش با بیان اینکه به دلیل کاهش شیرخشک نان، مصرف سایر شیرخشک ها افزایش پیدا کرده و به همین دلیل این برندها نیز کمیاب شده اند، افزود: پیگیری فراوانی برای تامین شیرخشک مورد نیاز استان کرمان انجام شده که بعد از این پیگیری ها مقداری از شیرخشک موردنیاز وارد شده و مابقی آن نیز به زودی تامین می شود.

وی ادامه داد: شرایط موجودی شیرخشک در استان کرمان نسبت به ماه قبل بهبود یافته و تا آخر ماه جاری نیز مقدار دیگری شیرخشک وارد استان کرمان می شود.

رئیس اداره فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۳ شهریورماه در ادامۀ این اظهارات گفت: محموله ۱۷ هزار تایی شیرخشک ب ب لاک، ۱۲ هزارتایی آبتامیل و ۲۵ هزارتایی نان طی چند روز اخیر به استان کرمان رسیده است.

وی اظهار کرد: نسبت به ارسال مقدار کم این شیرخشک اعتراض کردیم که قرار است مقدار مورد نیاز استان کرمان به تدریج تامین شود و امیدواریم با این روند تا پایان ماه جاری مشکل حل شود.

وی سپس به قیمت پایین شیرخشک در ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه اشاره و بیان کرد: این وضعیت موجب قاچاق شیرخشک به کشورهای مجاور می شود.

وی یکی از راه های پیشگیری از قاچاق شیرخشک را راه اندازی سامانه تیتک دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی در حال راه اندازی این سامانه است زیرا در این سامانه با درج نام و کد ملی کودکان شیرخشک ارائه می شود و محدودیت سنی دارد مگر در موارد خاص.

انتهای پیام/