اختصاص ۱ درصد سهم فروش معادن آلاینده به مناطق معدنی کرمان

مدیرکل صمت شمال استان کرمان گفت: بر اساس جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در مواردی که به دلیل بهره برداری از معادن و فعالیت های معدنی خسارت هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آنها وارد شود، علاوه بر عوارض آلایندگی، تا یک درصد فروش معادن برای رفع آلایندگی ها و یا فعالیت های بهداشتی، درمانی و عمرانی منطقه درگیر اختصاص پیدا کند.

به گزارش صدای زرند، مهدی حسینی نژاد عصر امروز ۱۸ شهریورماه در سومین جلسه شورای معادن در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری اظهار داشت: بر اساس جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در مواردی که به دلیل بهره برداری از معادن و فعالیت های معدنی خسارت هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آنها وارد شود، علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان تا یک درصد فروش معادن برای رفع آلایندگی ها و یا فعالیت های بهداشتی، درمانی و عمرانی منطقه درگیر اختصاص پیدا کند.

وی عنوان کرد: به منظور تامین نیاز استان به ویژه در شهرستان ها به شن و ماسه همچنین افزایش قیمت صدور تمدید مجوز فعالیت معادن شن و ماسه در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه این جلسه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان ضمن مخالفت با صدور پروانه های جدید شن و ماسه، گفت: فقط مجوز پروانه های شن و ماسه استان که در سال جاری به اتمام می رسند تا پایان سال تمدید شوند.

استاندار در زمینه دریافت یک درصد خسارت از معادن بیان داشت: دستگاه و ادارات در مناطقی که در آنجا معدن وجود دارد و از این معادن خسارت دیده اند، باید از یک درصد پرداخت معادن استفاده کنند.

انتهای پیام/