برگزاری اردوی جهادی توسط شبکه دامپزشکی در ۳ روستای شهرستان کوهبنان

به دنبال برنامه منظم برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم، اردوی جهادی توسط شبکه دامپزشکی در ۳ روستای شهرستان کوهبنان برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، دکتر امیرحسین همتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: این دوره از اردوی های جهادی شبکه دامپزشکی سه روزه و در سه روستای ده علی، گزمان و ده کریم شهرستان کوهبنان برگزار شد.

همتی افزود: گروه‌های عملیاتی جهادی دامپزشکی با مراجعه به روستا‌های هدف، عملیات واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین بر علیه بیماری بروسلوز، طاعون نشخوار کنندگان کوچک و آبله بزی و گوسفندی را به صورت رایگان انجام دادند.

همچنبن این مقام مسئول عنوان کرد: این گروه ها در ادامه به سمپاشی جایگاه و بدن دام برای مبارزه و کنترل بیماری‌های انگلی داخلی و خارجی، ویزیت و نسخه نویسی دام‌ها و طیور بیمار، واکسیناسیون آشامیدنی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و آموزش دامداران و روستاییان و توزیع بروشور‌ها را به صورت رایگان انجام دادند.

همتی گفت: این اردو‌های عملیاتی جهادی دامپزشکی باهماهنگی بین بخشی و با همکاری بسیج سازندگی سپاه، دهیاری‌ها و شورا‌های روستا و جهاد کشاورزی شهرستان توسط شبکه دامپزشکی شهرستان اجرا شد.

وی ادامه داد در این اردوی جهادی بیش از ۲۰۰۰ هزار رأس دام سبک، ۱۰۰ رأس دام سنگین، ۱۵۰۰ قطعه طیور بومی و ۱۵ قلاده سگ‌های صاحبدار (نگهبان و گله)، سمپاشی هزار و صد راس دام سبک و سنگین و همچنین دوهزار و هشتصد متر مربع جایگاه دام و طیور روستایی علیه انگل‌های داخلی و خارجی صورت پذیرفت.

همتی در پایان با اشاره به اینکه در این سه روز برای ۱۴ قطعه طیور و ۹ رأس دام بیمار روستایی، ویزیت و نسخه نویسی شده است گفت: برای ۷۸ فراگیر از اهالی و دامداران این روستا‌ها کلاس آموزشی برگزار و آموزش چهره به چهره درباره بیماری‌های دام و طیور به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اجرا شد.

انتهای پیام/