رئیس دادگستری شهرستان زرند:

نقش مردم در پیشگیری از جرائم باید پررنگ‌تر شود/ سجام، پل ارتباطی شهروندان با دستگاه قضایی

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی باید نقش آفرینی آحاد مردم در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی پر رنگ تر شود.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان زرند، ابوالفضل فرحبخش در جمع نمازگزاران و زائرین آستان مقدس امام زاده حمزه زرند به برنامه ریزی دشمنان برای تاثیر گذاری بر فرهنگ از طریق فضای مجازی و رسانه اشاره کرد و افزود: طی سالیان گذشته برای ضربه زدن به بنیان خانواده شبکه های ماهواره ای بسیاری تاسیس و سعی شد تحت عنوان فیلم سازی و خبررسانی در واقع با تولید محتوای نامتعارف و غربی و نیز اخبار کذب جهت دار بر اذهان و ناخودآگاه شهروندان تاثیر بگذارند.

وی عفت و حیا را آخرین سنگر برای حفظ بنیان خانواده دانست و گفت: علی رغم فرهنگ ایرانی اسلامی حجاب، شاهد تبلیغات دشمن در خصوص کشف حجاب هستیم که متاسفانه عده ای فریب خورده در داخل نیز پیاده نظام دشمن شده و در پی ضربه زدن به بنیان و باورهای دینی و ملی ایرانیان هستند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند با اشاره به تاکید آموزه های اسلام بر تربیت فرزند تصریح کرد: در صورت ایجاد فضای مهر و محبت در خانواده ها و تربیت اسلامی فرزندان شاهد کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود که این مهم مسئولیتی سنگین بر دوش والدین است.

رئیس دادگستری زرند با تاکید بر آنکه تحولات اجتماعی از دل جامعه و مردم بیرون می آیند، اظهار داشت: توجه به نقش آفرینی مردم از جمله برنامه های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی است و پیشگیری و مقابله با فساد، میانجیگری، صلح و سازش، و امر به معروف و نهی از منکر از را مهمترین مواردی هستند که شهروندان می توانند با دادگستری همکاری نمایند.

وی افزود: امروزه سامانه جامع ارتباط مردمی که به اختصار سجام گفته می شود؛ به آدرس sajam.scpd.ir زیرساختی برای همکاری و انتقال گزارشات مردمی به قوه قضاییه را به وجود آورده که شهروندان می توانند ضمن ثبت‌نام در این سامانه، گزارشات خود را به صورت محرمانه ارسال و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

این مقام قضایی با بیان آنکه هر روزه در دادگستری شهرستان پاسخگوی مسائل و مشکلات حقوقی شهروندان خواهند بود در پایان سخنرانی خود و در دیداری چهره به چهره به پاسخگویی سوالات مردم پرداخته و دستورات لازم برای پیگیری مشکلات آن ها در چارچوب قوانین را صادر کرد.

انتهای پیام/