با گذشت ۴۰ روز از حادثه عظیم عاشورا

زنگ کاروان اربعین در شهرستان زرند طنین انداز شد

در سالروز اربعین حسینی شهرستان زرند و مناطق ریحانشهر ،خانوک ،یزدان اباد و سیریز عرق در ماتم و عزاست .

به گزارش صدای زرند، شیفتگان و ارادتمندان حضرت امام حسین ع ، در شب اربعین شهادت اباعبداله الحسین (ع) مجالس سوگواری در مساجد و تکایای مختلف این شهرستان برگزار کردند.

محبان سید و سالار شهیدان در آیین های سوگواری شب اربعین در فراق اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت بر سرو سینه زدند و سوگواری کردند.

آستان مبارک امامزادگان، تکایا و مساجد شهر ستان زرند نیز شامگاه اربعین حسینی مملو از عاشقان سید و سالار شهیدان بود که با چشمانی اشکبار و دلهایی مالامال از غم و اندوه به سینه زنی و عزاداری مشغول بودند.

در این مجلس های سوگواری روحانیون و علما ضمن بیان گوشه هایی از قیام سومین امام شیعیان حضرت امام حسین (ع) ، به بیان اهمیت روز اربعین و قرائت زیارت اربعین پرداختند.

همچنین شب گذشته و امروز ایستگاه های صلواتی و پذیرایی در نقاط مختلف این شهرستان در حال خدمت رسانی به سوگواران است و مردم با دعوت به چای، و غذاهای نذری از عزاداران و دسته های سوگوار پذیرایی می کنند.

به مناسبت اربعین حسینی همچنین یادواره شهدای والا مقام شهر ولایتمدار و شهید پرور خانوک.و مناطق سبلوییه با حضور پر شور مردم شهید پرور و ولایت مدار در حال برگزاری است.

هزاران نفر از جاماندگان کربلا در نقاط مختلف این شهرستان با برپایی مراسمات عزاداری و پیاده روی باشکوهی در رثای سرور و سالار شهیدان به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی بسیار چشمگیر بود.

دانلود فیلم

انتهای پیام/

تصاویر و گزارش:علی نجف‌پور