رئیس دادگستری شهرستان زرند؛

با تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در زرند، با تبلیغات زود هنگام برخورد می شود

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری زرند در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی گفت: با ابلاغیه ریاست قوه قضاییه و در راستای تکالیف قانونی دستگاه قضایی جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی به طور مستمر برگزار و با تشکیل کارگروه های تخصصی فعالیت کاندیداها به طور دقیق رصد و با هر گونه تخلفی برخورد می شود.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان زرند، فرحبخش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت بسیار انتخابات پایان سال، تصریح کرد: برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و عزتمند، همت تمامی کارگزاران نظام اسلامی ضرورت دارد تا با برقراری امنیت، انتخاباتی سالم، رقابتی و با مشارکت و حضور حداکثری مردم نمایندگان شایسته و واقعی مردم مشخص شوند.

وی اظهار داشت: برابر مقررات قدیم و اصلاحات اخیر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وظایف هر یک از نهاد‌ها و سازمان‌ها و متولیان امر تعیین شده است و در این راستا نیز با ابلاغ تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی از رئیس قوه قضاییه تلاش می شود تا انتخابات به بهترین شکل ممکن و با کمترین چالش و حاشیه انجام شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که انتخابات را مظهر قوت و اقتدار ملی اعلام کردند، گفت: انتخابات، یک فرصت مضاعف برای خدمت نهاد‌های حاکمیتی است که باید در این عرصه از هم اکنون برنامه ریزی و گام بردارند اما در برنامه ریزی ها دقت شود که شائبه تبلیغات زود هنگام و یا جهت گیری به سمت برخی از نامزدها به وجود نیاید.

وی با مخاطب قرار دادن اداره ارشاد اسلامی مبنی بر نظارت بر رسانه ها تاکید کرد: بایستی فضای مجازی و رسانه هایی که به صورت رسمی و با اخذ مجوز از اداره ارشاد فعالیت می کنند نظارت دقیق صورت گیرد تا برخی از نامزدها از فضای رسانه ای به وجود آمده به بهانه های مختلف استفاده تبلیغاتی نکنند.

فرحبخش با تاکید بر ضرورت پیشگیری از جرائم انتخابات، اظهار کرد: تحقق این هدف نیاز به برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند و بر اساس زمان‌بندی دارد و باید در همه مراحل انتخابات مورد توجه برگزارکنندگان اعم از مجریان و ناظرین قرار گیرد و هرجا احساس شد اختلالی در سلامت و روند صحیح برگزاری انتخابات وجود دارد، با اقدامات سنجیده و مدبرانه از وقوع جرائم و تخلفات پیشگیری شود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در زرند از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خبر داد و افزود : این شعبه در ایام برگزاری انتخابات به صورت ویژه و با سرعت و دقت لازم به تخلفات و جرائم مرتبط با این حوزه رسیدگی خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به اصلاحات اخیر قانون و فقدان تجربه برخی از برگزار کنندگان انتخابات بر امر آموزش و‌ آگاه سازی و مهارت مجریان و‌ ناظران تاکید کرد.

نماینده عالی دستگاه قضا در شهرستان زرند در پایان اظهار داشت: تجربه گذشته نشان داده است که هرچه به روز انتخابات نزدیک‌تر شویم، با حساسیت ایجاد شده فضا به شکلی متفاوت رقم خواهد خورد که این امر نیازمند هوشیاری مسئولین و مردم، آگاهی بخشی و نیز مدیریت صحیح موضوعات دارد تا ضمن ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از ایجاد شایعات، تخلفات و جرائم انتخاباتی جلوگیری شود و در نهایت با صیانت از آرا مردم انتخاباتی سالم و شایسته برگزار کرد.

شایان ذکر است در این نشست دیگر مدیران دستگاه ها، برگزار کنندگان و ناظران انتخابات به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و مقرر شد، نشست های آتی به صورت منظم با هدف بررسی، تحلیل و ریشه یابی و جلوگیری از جرایم پر تکرار انتخابات گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/