رئیس اتاق کرمان:

درآمد سرانۀ کرمانی ها جزو سه استان آخر کشور است

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه سرانۀ درآمد سالانۀ مردم استان کرمان جزو سه استان آخر کشور است، گفت: تکیۀ اقتصاد استان بر معادن، تاکنون توسعۀ پایدار را ایجاد نکرده و سالانه بیش از 110 میلیارد تومان سود سهام شرکت ها از استان خارج می شود که می توان با توسعۀ فعالیت های دانش بنیان مسیر جدید را دنبال کرد.

به گزارش صدای زرند، سیدمهدی طبیب زاده افزود: با توجه به اینکه صادرات محصولات استان عمدتا کالاهای محدود، خام و با ارزش افزودۀ بسیار پایین است و در سال های بسیار تغییری در تعداد و نوع محصولات صادرات و بازارهای آن ها وجود نداشته، پرداختن به توسعۀ صادرات محصولات دانش بنیان ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، وی در نشست تشریح خدمات اتاق کرمان در زمینۀ توسعۀ صادرات محصولات دانش بنیان که با حضور شرکت های فعال دانش بنیان استان برگزار شد، بیان کرد: مادۀ اولیۀ محصولات دانش بنیان در ذهن و مغز فعالان این حوزه قرار دارد و باید بتوان این ایده ها را به محصول تجاری تبدیل کرد و همۀ ابعاد کار برای صادرات این محصولات رعایت شود.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: اگر فعالان حوزۀ دانش بنیان به تولید محصول باکیفیت بپردازند، اتاق کرمان در شناسایی و معرفی بازارهای هدف صادراتی متناسب با محصول تولید شده، شرکت در نمایشگاه های بین المللی برای معرفی محصولات و همچنین بازاریابی و بازارسازی به آن ها کمک خواهد کرد.

وی گفت: با وجود تاکید بر دانش بنیان کردن فعالیت های اقتصادی در استان، اما آخرین آمارهای مربوط به اشتغال استان نشان می دهد که ۷۰ درصد افرادی که مشغول به کار شده اند دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم هستند و اشتغال تک نفره و ناپایدار برای آن ها ایجاد شده است.

طبیب زاده اظهار کرد: فعالیت های دانش بنیان مسائل مربوط به خود را در فضای کسب و کار دارند که می توان با بهبود این فضا روند صادرات استان را تغییر داد و دانش را به ثروت تبدیل کرد.

وی یادآور شد: مرکز کسب و کار اتاق کرمان تاکنون فعالیت های خوبی را به ویژه در بخش مشاوره های مالیاتی، بیمه ای و بانکی برای فعالان اقتصادی استان انجام داده که در کنار این اقدامات فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی نیز انجام شده و ادامه دارد.

انتهای پیام/