رئیس جهاد کشاورزی استان:

کرمان در تولید مرغ به خودکفایی رسیده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به چالش و معضل کمبود مرغ در کشور گفت: استان کرمان در سایۀ همدلی و نظارت استاندار، امروز به نقطه ای رسیده که در تولید این محصول خودکفا شده و نیاز خود را از درون تامین می کند.

به گزارش صدای زرند، داوود بیگلری افزود: جوجه ریزی را با هدف گذاری پیش می بریم و براساس این هدف گذاری سالانه باید ۳۶ میلیون قطعه و ماهانه سه میلیون قطعه جوجه ریزی داشته باشیم که این امر تحقق یافته، ضمن آن که تولید مرغ خطی در استان کرمان شکل گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تولید حوزۀ کشاورزی شمال و جنوب استان به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده که چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن به جنوب و مابقی این آمار مربوط به شمال استان است.

وی با بیان این که سطح زیرکشت شمال استان کرمان ۵۰۵ هزار هکتار است که ۱۳۲ هزار هکتار از آن زراعی و مابقی باغی است یادآور شد: شمال استان کرمان سالانه ۲ میلیون تن محصول تولید می کند که ۱.۶ میلیون تن محصولات زراعی و باغی است و مابقی به محصولات حوزۀ دام و طیور مربوط می شود.

بیگلری ادامه داد: جهاد کشاورزی در حوزۀ سه محصول ازجمله گیاهان دارویی و پسته به صورت ویژه فعالیت می کند و رویکرد ما در این حوزه کیفی است اما در بخش دام تولید طیور و آبزیان باید جدی حرکت کنیم.

وی یادآور شد: امسال تولید پسته نسبت به سال های گذشته مناسب تر بود، در حالی که سرمازدگی را در مناطقی داشتیم و خرما وضعیت خوبی دارد اما آفات تولیدات آن را اندکی کاهش داده است. همچنین دو هزار تن ظرفیت تولید گل محمدی در استان کرمان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به وجود ۲۲۵ هکتار گلخانه در شمال استان گفت: امسال ۱۵۷ هزار تن تولید گندم داشتیم که ۷۰ هزار تن از این میزان تحویل سیلوها شده است.

وی با بیان این که اطلسی از بیماری و آفات گیاهی در استان کرمان داریم افزود: شرق استان به شدت دچار عارضۀ خشکیدگی خرما، آفت زنجرک و سوسک سرخرطومی است .

وی با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با آفات را تشکیل دادیم و از مرکز تحقیقات کشاورزی استان کرمان درخواست کردیم که پروژه محور پیش برود ادامه داد: کار را در چند حوزۀ آفات اساسی ازجمله زنجرک، سوسک سرخرطومی خرما و کرم خراط گردو عملیاتی شده و به صورت مرحله ای پیش می رود تا نتیجه دهد.

بیگلری تاکید کرد: برخی باغات نخل شرق کرمان رها شده و امکان رهگیری سوسک سرخرطومی در این مناطق وجود ندارند.

انتهای پیام/