کارمند متخلف شهرداری ریحانشهر زرند به حبس محکوم شد

رئیس دادگستری زرند گفت: کارمند متخلف شهرداری ریحان شهر زرند که مرتکب اختلاس شده بود، به حبس، انفصال از خدمات دولتی، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش صدای زرند، “ابوالفضل فرحبخش” رییس دادگستری زرند، با اشاره به صدور رای بدوی پرونده مرتبط با یکی از کارمندان شهرداری ریحان شهر در زرند، گفت: این پرونده پس از طی فرایند تحقیقات و صدور کیفرخواست، منجر به صدور رای بدوی در دادگاه کیفری دو شهرستان زرند شد.

وی اعلام کرد:حسب گزارش اداره بازرسی کل استان کرمان دائر بر وقوع یک فقره اختلاس توام با جعل در شهرداری ریحانشهر زرند، کارمند مربوطه به اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شد.

فرحبخش افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که کارمند مذکور مبلغی قریب به یک میلیارد و صد و هفتاد و پنج میلیون ریال از درآمد فروش تاسیسات شن و ماسه متعلق به شهرداری را به حساب خود واریز و در قالب اختلاس تصاحب کرده است، به همین جهت با تشکیل پرونده از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند کیفر خواست صادر و جهت صدور رای به دادگستری شهرستان ارسال گردید.

این مقام قضایی تصریح کرد: پس از صدور کیفرخواست و تحقیقات تکمیلی، پرونده در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو زرند مورد رسیدگی قرار گرفت و بر این اساس کارمند متخلف، بابت اتهامات ارتشا و اختلاس به حبس تعزیری، انفصال از خدمات دولتی، رد مال و پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ اختلاس شده محکوم شده که رای صادره نیز قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان کرمان است.

رئیس دادگستری زرند در پایان تاکید کرد: در دستگاه قضایی ضمن حمایت از گزارش دهندگان فساد، عزم جدی و بدون تعارف برای مبارزه با مفسدان وجود دارد و در خصوص اموال دولتی با هر شخصی که که به هر نحوی باعث تضییع اموال دولتی شود به صورت قاطع برخورد خواهد کرد؛ لکن پیشگیری از فساد همکاری تمام دستگاه ها و در رأس آن مدیران مجموعه های دولتی را لازم دارد تا با نظارت خود و بستن شریان‌های اصلی فساد پیش از وقوع از آن جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/