مدیرعامل آب منطقه ای کرمان:

آب خلیج فارس به زرند هم می رسد

انتقال آب از خلیج فارس که پیش از این اعلام شده بود برای تامین آب شرب شهرهای کرمان و رفسنجان در حال انجام است، اکنون قرار است به زرند نیز منتقل شود.

به گزارش صدای زرند، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان در این باره گفت: زرند جزو طرح های اضطراری وزارت نیرو قرار گرفته است و آب خلیج فارس به این شهرستان منتقل خواهد شد.

علی رشیدی همچنین تاکید کرد: تنها راه برون رفت مشکل آب کرمان، اتصال شبکۀ آب استان به آب های سطحی است و باید طرح های انتقال آب از دریا انجام شود.

وی یادآور شد: طرح جامع آب استان کرمان تهیه شده و در این طرح محل تامین آب شهرهای استان مشخص شده است.

وی دوم شهریورماه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران وزارت نیرو در استان اظهار کرد: در پنج ماهۀ امسال ۸۶ حلقه چاه آب به شرکت آب و فاضلاب اختصاص دادیم در حالی که این کار باید طی هشت سال انجام می شد نه پنج ماه.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان تاکید کرد: همۀ تلاش خود را برای حل مشکلات سرمایه گذاران در چارچوب قانون انجام دادیم.

وی ادامه داد: مطالعات اولیۀ بخش لاله زار انجام شده و تامین اعتبار نشده بود که اخیرا قول تامین اعتبار برای مشکلات آب بردسیر داده شده است.

رشیدی با اشاره به اضطراری بودن تامین آب جنوب استان، بیان کرد: ۲۵ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان برای جنوب استان کرمان تخصیص داده شده و باید مدنظر داشت که تنها راه حل مشکل آب جنوب، انتقال آب از دریا است.

وی افزود: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینۀ اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به استان است و سرمایه گذار درخواست در اختیار قرار دادن ارائۀ مدل مالی به خودش را دارد.

رشیدی خاطرنشان کرد: غیر از اسفندقه در سایر مناطق جنوب تقریبا هیچ محدودیتی برای همکاری با سرمایه گذاران نداریم.

وی در پایان اظهار کرد: هنوز ابلاغیۀ تخصیص آب سد قدرونی راور به ما داده نشده است.

انتهای پیام/