استاندار کرمان:

کم کاری بانک ها در طرح مسکن ملی به رئیس جمهور گزارش می شود

همکاری بانک های کرمان در پرداخت تسهیلات مسکن ملی ضعیف بوده و به گفتۀ استاندار کرمان، کار ۲۹۱ واحد که تا نازک کاری پیشرفت داشته و نیازمند مختصر تسهیلاتی بودند، به دلیل کم کاری بانک ها بر زمین مانده است.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار توضیح داد که به جز بانک مسکن، سایر بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن همکاری خوبی نداشته اند و به همین دلیل قرار است گزارشی تهیه و برای ریاست جمهوری ارسال شود.

وی با تاکید بر این که مسکن ملی صرفا مربوط به وزارت مسکن و شهرسازی نیست، گفت که برخی دستگاه ها به خصوص بانک ها در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند که بر این اساس در هفتۀ پیش رو جلسۀ شورای بانک ها تشکیل، عملکرد آن ها تشریح و به ریاست جمهوری ارسال می شود.

فداکار اول شهریورماه در جلسۀ شورای مسکن استان با اشاره به مسائل زیربنایی و یکسری خدمات در موضوع نهضت ملی مسکن، بیان کرد: تعدادی مسکن مهر و مسکن ملی در هفتۀ دولت به بهره برداری می رسند که باید برخی زیرساخت های آن ها همانند آب و برق تامین شود، همچنین در برخی پروژه ها نیز مقرر شد تا جلساتی برگزار و دستگاه های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: چند پروژه نیز در شورای عالی شهرسازی معطل مانده است که امیدوار هستیم با توجه به تغییرات انجام شده در این شورا، شرایط بهتر شود.

استاندار کرمان با بیان این که استان کرمان در طرح ملی مسکن در زمینۀ تامین زمین جزو چهار یا پنج استان برتر کشور بوده است، ادامه داد: سه شهر بزرگ استان در دستور کار شورای عالی مسکن قرار دارد، آماده سازی اراضی در برخی شهرها انجام شده و در چند شهر دیگر نیز مناقصه برای آماده سازی اراضی انجام شده است.

وی بیان کرد: عمدۀ شهرها به غیر از شهر سیرجان و کرمان کار به صورت خود مالکی انجام خواهد شد، یعنی هر قطعه زمین به یک نفر داده خواهد شد که در این زمینه مردم علاقه مند هستند و می توانند از ظرفیت های قانونی جهش تولید استفاده کنند.

فداکار افزود: زمین های الحاق شده باید مورد پیگیری قرار بگیرند و مشاور نیز باید کار را آغاز کند.

انتهای پیام/