مدیرکل صمت استان کرمان؛

۲۴ واحد تولیدی به چرخه بازگشت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به نتیجه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: فعال سازی ۴۰ واحد تولیدی این استان در سال جاری هدف گذاری شد که باوجود اقدامات انجام شده، تاکنون ۲۴ واحد به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش صدای زرند، مهندس مهدی حسینی نژاد درچهاردهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: این واحدهای تولیدی یک‌هزار نفر اشتغال را تا پایان سال جاری به چرخه بازمی‌گرداند.

وی اظهار داشت: همچنین محصول تولید شده در این واحدها بر فعالیت سایر واحدهای تولیدی استان کرمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مهندس حسینی نژاد در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته دولت گفت: چهاردهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان و دهمین نشست شمال استان را عصر امروز داشتیم که مشکلات ۱۹ واحد تولیدی در این نشست رصد و بررسی شد.

وی ادامه داد: تامین نیازهای ارزی، تعیین تکلیف تسهیلات و مالیات و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی به عنوان بخشی از مشکلات این واحدها در این نشست بررسی شد و اقداماتی برای رفع این مشکلات انجام گرفت.

مدیرکل صمت استان کرمان عنوان کرد: محصول تولیدی یکی از این واحدها، نیاز واحدهای بزرگ تولیدی کشور را تامین می کند و این واحد استراتژیک است و اگر این واحد تولیدی دچار مشکل شود تبعاتی برای دیگر واحدها دارد.

وی یادآور شد: این واحد تولید رینگ خودرو برای خودروسازی داخل استان و کشور را برعهده دارد که مشکلات این واحد در نشست امروز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مهندس حسینی نژاد افزود: استاندار کرمان با حضور منظم در جلسات کارگروه رفع موانع تولید این استان بحث تولید را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری رصد و پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: حمایت قضایی نیز به صورت منظم مشکلات واحدهای تولیدی را رصد و در زمینه رفع مشکلات آنها اقدام می کند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان بیان کرد: ۸۰ درصد مصوبات این کارگروه عملیاتی شده و کارگروهی ذیل شورا شکل گرفته که بحث های کارشناسی در آنجا مطرح و بررسی می شود و در نهایت در کارگروه اصلی تصمیمات گرفته می شود لذا امسال میزان اجرای مصوبات این کارگروه به شدت افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/