رئیس میراث فرهنگی زرند:

تمام تعهدات اشتغال ۱۴۰۲ محقق شد

در حالیکه تنها ۵ ماه از سال را سپری می کنیم اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند موفق شد تا با ثبت ۱۷۵ نفر در سامانه اشتغال به تعهدات یکساله خود عمل نموده‌ است.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند با اعلام این خبر ضمن تقدیر از واحد صنایع دستی اداره افزود: تمام این اشتغال در بخش صنایع‌دستی محقق شده و در بخش های دیگر هنوز اسامی افراد در سیستم اشتغال بارگذاری نشده است.

محمد اسلامی افزود: اینکه میزان اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی همیشه از پیشگامان این اتفاق است ۳ دلیل مهم دارد که در کنار هم می‌توانند نقش آفرینی کنند.

اسلامی از کمترین میزان سرمایه گزاری – کمترین زمان برای رسیدن به تولید – حمایت دولت و بخش خصوصی از صنعتگران (در جهت اعطای تسهیلات، رفع مشکلات، معرفی به بیمه های اجتماعی، خرید محصولات از سوی فولاد و سایر بنگاه‌های اقتصادی، و….) دلیل این امر دانست.

رئیس میراث فرهنگی زرند در ادامه از اشغال ۹۵ درصدی بانوان در این بخش خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۰۰ نفر در بخش صنایع‌دستی فعالیت دارند که در کنار انجام امورات زندگی، نقش مهمی در کسب درآمد برای خانواده ها دارد.

محمد اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت موضوع اقتصاد مقاومتی اگر چه برخی تنها به عنوان شعار از آن استفاده می کردند اما در شهرستان زرند ما معتقد به این نوع اقتصاد بوده و هستیم و درک کرده بودیم که نقشه راهی که امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در قالب شعارهای سال برای کشور ترسیم می کنند در صورت عملیاتی شدن می تواند تمامی مشکلات اقتصادی و حتی مسائل اجتماعی دیگر را رفع کند.

هم اکنون شهرستان زرند در برخی رشته ها از جمله پته دوزی دارای بیشترین تعداد صنعتگر در استان است که بخش عمده ای از بازار پته استان توسط بانوان زرندی تامین می‌شود که البته این امر به کیفیت بالای تولیدات و افزایش کمیت با توجه به کیفیت مربوط است.

اسلامی در پایان نگرانی هایی را مطرح کرد و گفت: متاسفانه بخشی از بانوان اتباع خارجی (افغانها) در حال تولید پته هستند و به دلیل اینکه بیشتر روی افزایش میزان تولید متمرکز می شوند باعث می‌شوند کیفیت پته پائین بیایید و چون بازار این نوع پته ها را هم بنام زرندی ها می‌شناسد قطعا باعث می‌شود بزودی ما سهم عمده ی خود را در استیلای بازار استان از دست بدهیم.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان از خریداران خواست در زمان خرید یا سفارش پته، حتما به فروشگاه‌های مجاز که از میراث فرهنگی مجوز دارند اقدام نمایند تا بتوانیم همچنان اقتدار خود را در بازار پته استان از دست ندهیم.

انتهای پیام/