برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای محروم توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: اردوهای جهادی دامپزشکی با هدف پیشگیری از بیماری‌های دام در ۳ روستای کم برخوردار شهرستان برگزار شد.

دکتر امیرحسین همتی در گفت و گو با خبرنگار صدای زرند افزود: این اردوها در راستای خدمت رسانی به روستاییان با حضور رییس شبکه دامپزشکی، فرمانده بسیج ادارات ،مسئول گروه های جهادی شهرستان و اکیپ مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان در روستاهای گردوکج، بیدان خواجه رئیس و درب چنار شهرستان کوهبنان برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این اردوها دام های روستاهای مذکور به طور رایگان علیه بیماری های تب برفکی، بروسلوز و آبله واکسینه شدند. همچنین واکسیناسیون سگ های نگهبان و گله علیه بیماری هاری، ضدعفونی کردن و سمپاشی اماکن دامی برای مبارزه با انگل های خارجی محل نگهداری دام ها و توزیع واکسن نیوکاسل طیور بومی از دیگر خدمات ارایه شده به دام های اهالی روستاهای یاد شده در اردوهای جهادی برگزار شده بود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان ادامه داد: در این اردوها همچنین نکاتی در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام و بیماری های مهم دامی به دامداران و روستاییان ارائه شد.

در پایان وی با بیان اینکه اردوهای جهادی شبکه دامپزشکی کوهبنان همچنان با قوت ادامه پیدا می کند،اظهار کرد: این اردوها در پیشگیری از ابتلای دام های سبک و سنگین به بیماری ها و حفظ جمعیت دام که اقتصاد و معیشت روستاییان وابسته به آن است، تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام/