اخبار انتخابات مجلس شورای اسلامی/

پیش ثبت‌نام ۶۵ نفر در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان

فرماندار زرند با دعوت مجدد از كليه فرهیختگان و نخبگان عزيز شهرستان‌های زرند و کوهبنان برای ثبت‌نام در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پیش ثبت‌نام ۶۵ نفر در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان تا ساعت ۱۴ امروز شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش صدای زرند، سیدرضا حسینی‌نژاد بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره انتخابات به عنوان مهم‌ترین نماد مردم سالاری دینی و مشارکت سیاسی مردم مورد توجه بوده است و مجلس شورای اسلامی با دارا بودن دو شان «نظارت» و «قانون‌گذاری» جایگاه ویژه‌ای را در بین قوای سه گانه به خود اختصاص داده و بیشترین در هم تنیدگی موضوعات را با دیگر قوا دارد. لذا ورود افراد متخصص، متعهد شایسته و با روحیه انقلابی دارای بصیرت بالا برای تشخیص مسائل حیاتی کشور به این نهاد اثرگذار امری بسیار مهم و حیاتی است.

وی در خصوص آخرین آمار داوطلبان پیش ثبت‌نام شده برای انتخابات مجلس دوازدهم در شهرستان‌های زرند و کوهبنان گفت: تا ساعت ۱۴ امروز شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ تعداد ۶۵ نفر در سامانه پیش ثبت‌نام وزارت کشور ثبت‌نام کرده و مدارک و اطلاعات هویتی خود را بارگذاری کردند و از این تعداد ۶١ نفر مرد و ۴ نفر زن می‌باشند که یک نفر مشمول ماده ۲۹ می‌باشد و ترکیب تحصیلی افراد فوق شامل ۱ نفر فوق دیپلم، ۱ نفر حوزوی، ۵ نفر لیسانس، ۴٨ نفر فوق لیسانس و ۱۰ نفر دکتری می‌باشند.

فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه شهرستان‌های زرند و کوهبنان همچنین یادآور شد: بیشترین ترکیب سنی با ٢۶ درصد بین ۴٠ تا ۴۵ سال و ۱۸ درصد نیز بین ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند.

گفتنی است طبق قانون انتخابات زمان پیش ثبت‌نام تا پایان روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ است و این زمان تمدید نخواهد شد. لذا از متقاضیان داوطلبی نمایندگی انتخابات مجلس درخواست می‌شود برای سهولت در انجام کار خود و عدم افزایش بار ترافیکی سامانه، هرچه زودتر فرآیند پیش ثبت‌نام خود را انجام داده و مدارک هویتی خود را بارگذاری کنند.

انتهای پیام/