برگزاری مانور امنیتی طرح پیشگیری از سرقت پسته در شهرستان زرند

همزمان با رسیدن فصل برداشت پسته در شهرستان زرند،مانور امنیتی طرح پیشگیری از سرقت این محصول استراتژیک با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب،عوامل نظامی و انتظامی،گشت های رضویون و تعدادی از مسئولین اجرایی شهرستان زرند، در قسمتی از اراضی کشاورزی زرند، برگزار گردید.

به گزارش صدای زرند، در حاشیه این مراسم دادستان زرند گفت: این مانور بر اساس مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند،به منظور آشنایی بیشتر با وضعیت منطقه اجرای طرح و با هدف صیانت از اراضی و باغات مشجر پسته ، برگزار می گردد.

رضا یعقوبی افزود: در اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته ،برای سهولت و تاثیرگذاری بیشتر اقدامات، دادستانی زرند نسبت به بلوک‌بندی اراضی مشجر پسته‌ای اقدام،کل اراضی به چند بلوک تقسیم و هر نهاد عهده دار وظیفه ای شده است.

وی تصریح نمود: در طول اجرای طرح و به صورت شبانه روزی چندین تیم گشتی به صورت محسوس و نامحسوس از مناطق اجرای طرح به طور بازدید خواهند داشت.

این مقام قضایی با اشاره به لزوم همکاری شهروندان در طول اجرای طرح، تاکید کرد: بر اساس مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان، از ۱۵ مرداد تا ۱۵ مهر ماه، ورود و خروج به باغات پسته‌ دارای محصول، بدون هماهنگی با نگهبانان و مالکین باغات ممنوع است.

مدعی العموم شهرستان، در پایان اظهار نمود؛ به منظور اشرافیت کامل بر اراضی کشاورزی و سهولت شناسایی سارقین احتمالی و در راستای اجرای موفقیت آمیز طرح، از هلی شات و فیلمبرداری هوایی استفاده می شود و در این راستا سارقین دستگیر شده، در صورت وجود دلایل بر توجه اتهام به آن ها،تا پایان فصل برداشت پسته در بازداشت خواهند ماند.

انتهای پیام/